- نویسنده : مدیر مسئول
- 04 اردیبهشت 1399
- کد خبر 1229
- 316 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
قم گویا – مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تأکید بر استفاده از شاخص های هویت اسلامی ایرانی شهر قم از انجام اقدامات زیباسازی با محوریت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
سیدمحمد موسوی منش با اشاره به رویکردها و راهبردهای سازمان زیباسازی شهرداری قم در حوزه المانسازی و ایجاد هویت بصری در شهر، اظهار کرد: طی سالهای اخیر سازمان زیباسازی با اولویت توجه به هویت فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر اقدام به طراحی المانها و طرح های متنوع و نوآورانه برای اکران در شهر کرده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اذعان به اینکه المانها و طرحهای اکران شده در شهر نقش بسزایی در نمایش هویت و فرهنگ یک شهر دارند، تصریح کرد: به همین منظور با این نگاه، المانهایی طراحی و اکران شده که هویت شهر را به نمایش درآورده و در عین حال نوآورانه باشد.
موسوی منش به ساخت و اکران المانهای سلام، پیامبر اعظم(ص)، المانهای مشاغل، نقاشیهای دیواری شهدا و علما و مراجع تقلید و… در شهر اشاره کرد و گفت: جدا از نگاه به نمایش هویت علمی دینی شهر قم، رویکرد جدی سازمان زیباسازی در نمایش و تبیین نقش و جایگاه ایثار و شهادت در شهر مشهود بوده است.
وی با اذعان به اینکه نمایش المانها با محوریت شهدا و جایگاه ایثار و شهادت نقش بسزایی در تقویت این روحیه در جامعه به خصوص نسل جوان دارد، افزود: در این راستا همکاری تنگاتنگی بین این سازمان و نهادهای فعال در حوزه ایثار و شهادت وجود دارد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با تاکید بر اینکه استان قم بالغ بر ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: در حوزه دفاع از حرم نیز شهدای زیادی از قم تقدیم شده است که با همکاری ستاد کنگره شهدا و موسسات فعال در این حوزه، فضاسازی شهری با رویکرد معرفی این شهدا در دستور کار است.
موسوی منش یکی از برنامههای این سازمان را طراحی تمثالهای شهدا و اکران در معابر مهم شهر عنوان کرد و گفت: همچنین شهرداری در نامگذاری معابر و کوچهها به نام شهدا اقدامات قابل توجهی انجام داده که به همین منظور به دنبال اکران تصویر و یا تمثال هر شهید در خیابان یا کوچه مربوط به آن که عمدتا محلات سکونت شهدا است، هستیم.
وی رویکرد دیگر در طرحهای زیباسازی را توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان دانست و گفت: اجرای المانها و طرحهای مناسبتی در شهر با توجه به وضعیت و شرایط اجتماعی با محوریت تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛ نمود و جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المانهای شکرستان با محوریت شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اضافه کرد: ایجاد حال و هوای مناسبتهای مختلف با اکران المانها به خوبی محقق میشود و از این فرصت همواره سازمان استفاده کرده است.
https://qomgoya.ir/?p=1229