×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

احمد ترکمن با اشاره به اینکه منطقه ۶ یکی از کم سرانه‌ترین مناطق ازلحاظ سرانه فضای سبز است اظهار کرد: بافت این منطقه قدیمی است و ساخت‌وسازها در آن انجام‌شده ولی برنامه ویژه‌ای برای افزایش سرانه فضای سبز آن نبوده است.
وی با بیان اینکه منطقه ۶ در محدوده قدیمی و بافت فرسوده قرار دارد و توسعه مناسبی در آن صورت نگرفته است، گفت: خیابان امامزاده ابراهیم(ع) تا ابتدای کشاورز و قلعه کامکار در بافت قدیمی و فرسوده قرار دارند که متأسفانه در سنوات قبل هیچ‌گونه سرانه فضای سبز برای بافت قدیمی در نظر گرفته نشده است.
مدیر منطقه ۶ شهرداری قم با تأکید بر اینکه از سال گذشته رایزنی و جلسات مختلفی با مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر برای رسیدگی به وضعیت این منطقه برگزارشده است، ابراز کرد: مقرر شد در بافت فرسوده برخی ملک‌های قدیمی که برای ایجاد فضای سبز مناسب بوده را تملک کنیم که در این راستا سه ملک انتخاب‌شده و در حال طی روند اداری است.
ترکمن ادامه داد: در طرح تفصیلی این منطقه زمین برای فضای سبز قرار داده نشده و این موضوع کار را مشکل‌تر می‌کند که ابتدا باید جانمایی صورت گیرد و سپس در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری انجام شود و در ادامه اگر مالکین توافق کنند که کار انجام می‌شود، والا این روند طولانی‌تر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز در منطقه ۶ به میزان یک و ۶ دهم سرانه شهری است که این سرانه کمی بشمار می‌آید و به همین دلیل منطقه ۶ یکی از فقیرترین مناطق از نظر فضای سبز در قم و حتی در سطح کشور است؛ ولی در چند سال گذشته اقداماتی در جهت ایجاد فضای سبز آغازشده است که در همین راستا با برنامه‌های شهرداری و پیگیری‌های شورای شهر به دنبال ایجاد بوستان‌های جدید در این منطقه هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights