×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر محمدحسین ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم در نشست رسانه ای که به مناسبت دوازدهمین سالروز افتتاح این بنیاد برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: بنیاد نخبگان استان قم ششمین بنیاد استانی بود که تأسیس شد.
وی افزود: بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۸۳ به فرمان مقام معظم رهبری تأسیس شد و به تدریج نسبت به تأسیس بنیادهای استانی اهتمام کرده و در حال حاضر در تمام استان ها شاهد فعالیت آن ها هستیم.
ظریفیان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بنیاد نخبگان در سطح ملی و در استان قم بنا به مطالبه مقام معظم رهبری با رویکرد هویت بخشی اسلامی ایرانی به جامعه نخبگانی کشور فعالیت داشته است.
وی برنامه های دانش افزایی و مهارت آموزی را یکی از محورهای فعالیت بنیاد نخبگان استان قم در سال گذشته دانست و گفت: ارتقای سواد رسانه ای، ایده پردازی و تقویت رویکرد مسئله محوری، بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و بازدید از شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های این بنیاد در سال گذشته بوده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم تصریح کرد: برگزاری جلسات مشاوره حقوقی بویژه برای مخترعین و کارآفرینان از دیگر برنامه های بنیاد بوده است.
وی با اشاره به حضور نخبگان در مناطق محروم استان قم افزود: این امر آثار دوجانبه ای همچون آشنایی نخبگان با مشکلات مردم و حل برخی از مسائل آنان را به دنبال داشته است.
ظریفیان بیان داشت: بنیاد نخبگان در کنار اینکه خود را نسبت به جامعه نخبگانی مسئول می داند و حمایت هایی را برای آن ها فراهم می آورد اما در عین حال از آنان می خواهد که قشر متوقعی نباشند و خود را در قبال مشکلات جامعه مسئول بدانند.
وی گفت: شناسایی و شناساندن نخبگان از طریق تشویق و تجلیل آنان یکی از فعالیت های محوری این بنیاد است تا جامعه ما این عزیزان را الگوی خود بدانند؛ آینده کشور را نخبگان می سازند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان قم در سال ۱۴۰۰ چند برنامه تکریمی همچون تجلیل از فرزندان نخبه شهدا و ایثارگران را برگزار نمود؛ تجلیل از مرحوم استاد حجت الاسلام و المسلمین موسویان و حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فقیهی نیز از دیگر برنامه های تکریمی این بنیاد جهت معرفی شخصیت های نخبه به اقشار مختلف استان قم بود.
وی با تأکید بر تعاملات و ارتباطات موفق بنیاد نخبگان استان قم در سال گذشته عنوان داشت: ما باید اذعان کنیم که نیاز به تقویت بیشتر این بنیاد بوسیله رسانه ها و ارتباطات مختلف داریم؛ بنیاد نخبگان استان قم در سال های اخیر تسهیلات خوبی را ارائه کرده است که باید تمام نخبگان این استان از خدمات بنیاد مطلع شده و بهره ببرند.
ظریفیان گفت: بیشترین تراکم نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی در استان قم می باشد؛ بحمدالله تعاملات بسیار خوبی بین بنیاد نخبگان این استان با مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی استان قم لازم است در حمایت از نخبگان این استان ما را یاری نمایند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم طرح «شهید احمدی روشن» را یکی از راهکارهای مقابله با مسئله مهاجرت نخبگان به خارج از کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دوره پنجم و ششم این طرح در قالب ۲۱ هسته مسئله محور و با حضور ۱۴۰ نخبه استانی در حال اجراست تا با شناسایی مسائل استان به بهره گیری از ظرفیت های قشر نخبگانی بپردازد.
وی گفت: تسهیلاتی که بنیاد نخبگان استان قم در طول سال های اخیر ارائه داده در قالب ۷ طرح مختلف بوده است؛ این طرح ها به نام شهدای بزرگواری همچون تهرانی مقدم، احمدی روشن، چمران و وزوایی مزین شده اند.
ظریفیان بیان داشت: در حال حاضر مجموعه نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی استان قم ۴۴۰ نفر می باشند که خدمات مختلفی را از سوی بنیاد نخبگان این استان دریافت می نمایند؛ نخبگان و استعدادهای برتر حوزوی نیز زیرمجموعه مرکز نخبگان حوزه خدماتی را دریافت می کنند.
وی ضمن بیان برنامه های بنیاد نخبگان استان قم در سال ۱۴۰۱ افزود: در سال جاری برنامه های ابلاغی، متعارف و معمول ما شامل ۴۶ برنامه خواهد بود؛ اما به این ها اکتفا نکرده و برنامه های ابتکاری را پیشنهاد داده ایم که تأسیس و راه اندازی «خانه خلاق و نوآوری نخبگان استان قم» یکی از آن هاست.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: برگزاری اولین جشنواره «نخبگان و اشتغال دانش بنیان» یکی دیگر از برنامه های بنیاد نخبگان استان قم در سال جاری خواهد بود؛ اگر زمینه استفاده از ظرفیت و استعداد نخبگان در استان های خودشان ایجاد شود دیگر شاهد مهاجرت نخبگان به سایر استان ها و حتی خارج از کشور نخواهیم بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights