×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اصلاح و بهبود آموخته ها و یادگیری و بررسی میزان پیشرفت تحصیلی سوادآموزان استان قم

با بیان این که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۷۱ حوزه آزمون در چهار سطح تشکیل شده است گفت: ســنجش و ارزشــیابی پیشــرفت تحصیلــی تکوینــی و پایانــی در دوره هــای سـوادآموزی و انتقـال، به صـورت کمـی و در دوره تحکیـم سـواد بـه شـکل کمـی و کیفـی انجـام می شــود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا با قدردانی از تلاش آموزش دهندگان و مدیران مدارس استان خاطرنشان کرد: فرآیند آموزش دوره های سوادآموزی در حال انجام است و تعداد سوادآموزان در حال تحصیل استان قم ۱۴۴۱ نیز نفر می باشد.

 

وی ادامه داد: هدف اصلی سنجش و آموزش و آزمون ها باید کمک به یادگیرندگان برای بهبود و ارتقای دانش و مهارت و آگهی از نقاط قوت و ضعفشان باشد.

 

قاسمی نیا از ممتحنین و مراقبین و مصححین آزمون ها تشکرکرد و با تاکید بر به روز رسانی اطلاعات ودانش تخصصی آنان، سنجش و آزمون ها را بخش مهمی از برنامه درسی دانست که برای تثبیت یادگیری یادگیرندگان و تعمیق وکیفیت بخشی یاددهی آموزش دهندگان به انجام می رسد.

 

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان بر توجه به تهیه واجرای آزمون ها برای سنجش آموخته ها ویادگیری سوادآموزان به حیطه های مختلف اهداف آموزشی شناختی ،عاطفی وروانی _حرکتی تاکیدکرد.

 

معاون سوادآموزی استان با تفکیک ارزشیابی تکوینی از ارزشیابی پایانی یادآور شد: ارزشیابی تکوینی در طول دوره آموزشی به منظور بهبود کیفیت و رفع مشکلات و نارسایی های آموزشی از سوی آموزش دهنده انجام می شود و ارزشیابی پایانی، در پایان دوره، برای اطمینان از تحقق اهداف آموزشی و ارتقای سوادآموز به پایه بالاتر با حضور در حوزه های امتحانی تعیین می شود.

 

وی در پایان از تلاش های آموزش دهندگان و همچنین اعضای گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات در سطح استان، نواحی و شهرستان ها در راستای مبارزه با جهل و بی سوادی و ارتقای شاخص مهم سطح سواد در جامعه تقدیر نمود و ازمسوولان حوزه های آزمون تکریم سوادآموزان رادرزمان برگزاری واجرای آزمون ها واختصاص تجهیزات و فضای فیزیکی شایسته والدین وبزرگسالان رادرفراهم بودن امکانات خواستارشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights