×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم معرفی ظرفیت‌های صندوق توسعه حرم‌های مطهر به سرمایه‌گذاران/تعریف ۱۰ پروژه کلان در اطراف حرم مطهر

ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد راهبردی صندوق توسعه حرم‌های مطهر که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برای بهره‌مندی محرومین از تسهیلات و ظرفیت صندوق جلسه با خیرین مسکن‌ساز و انبوه‌سازان توسط راه و شهرسازی و شهرداری برگزار خواهد شد تا با تجمیع ظرفیت‌ها نسبت به ایجاد مسکن برای اقشار کمتر برخوردار عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کمیته فنی، افزایش محدوده جدید اطراف حرم مطهر که منطق بر محدوده بافت فرسوده شهر قم بوده در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح خواهد شد، عنوان کرد: شهرداری با اطلاع‌رسانی تسهیلات صندوق به شهروندانی که در سال‌های گذشته پروانه ساخت‌وساز در این محدوده اخذ نموده‌اند و منجر به پایان کار نشده است، زمینه اعطای تسهیلات ۶۰۰ میلیونی ارزان‌قیمت احداث و نوسازی از سوی صندوق را اجرایی کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: سهم قم از تسهیلات صندوق تا پایان سال اعطای ۱۰۰۰ فقره تسهیلات ارزان‌قیمت بوده که امیدواریم با مراجعات و اطلاع‌رسانی مردمی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در این محدوده بیش‌تر واحدهای اقامتی بوده و تعداد مسکونی‌های شهروندان در محدوده فعلی کاهش چشمگیری داشته است، مطرح کرد: در این محدوده ۱۰ پروژه کلان داریم که نقش مستقیم در تسهیل امر زیارت حرم مطهر داشته و خواست جدی آستان مقدس از استان نیز است که خوشبختانه از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری بخشی از تملک‌های آن از محل ۴۸ هکتاری پردیسان در حال انجام است.

مقیمی اضافه کرد: برای تبدیل این پروژه‌ها به بسته‌های سرمایه‌گذاری مطالعه و همکاری و هم‌افزایی جمعی راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری و استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه حرم‌های مطهر ضروری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights