×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
برگزاری سومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان قم 

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص آموزش اتباع افغانستانی در کشور ، گفت : استان قم در موضوع سوادآموزی به اتباع ومهاجرین خارجی از جمله استان های پیشتاز و دغدغه مند در این خصوص هست‌ ودرماموریت ها هرفردی باهرملیتی بااحساس نیاز اشتیاق به یادگیری وسوادآموزی نمایدازهیج اقدامی برای خدمت رسانی کوتاهی نخواهیم کرد.

 

 

 

وی افزود بنابر دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص گسترش و ترویج زبان فارسی، یکی از ماموریت های مهم معاونت سوادآموزی استان، تقویت و ترویج زبان فارسی در کلاس های سوادآموزی تعریف شده است.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با تقدیر از همکاری دستگاه ی اجرایی استان در خصوص سوادآموزی به ویژه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام گرفته در دوسال گذشته حدود ۴۵۰۰ نفر از اتباع در دوره های سوادآموزی و انتقال تحت آموزش رایگان قرار گرفته اند.

 

عضو شورای معاونین اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت در سال جاری هم از همه دستگاه های اجرایی انتظار همکاری حداکثری با حوزه سوادآموزی را داریم تا به محض ابلاغ حجم از سازمان نهضت سوادآموزی، مشتاقان یادگیری تحت پوشش آموزش قرلرگیرند.

 

 

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اهمیت ترویج و گسترش سواد در جامعه و مضرات و آسیب های اجتماعی جهل و بی سوادی ، از کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری وگروه های جهادی خواست تا موضوع سوادآموزی را به عنوان یکی از برنامه های ثابت برای پیگیری در دستور کار قرار دهند.وآماده هرگونه همکاری وانجام وظیفه هستیم.

 

وی همچنین باهدف سرعت بخشی به فعالیت ها وبرنامه های سوادآموزی دریافت فهرست مشخصات بی سوادان و کم سوادان مورد تایید اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و تحویل به معاونت سوادآموزی را مهم وپیشبرنده دانست و تعیین بسته های حمایتی و تشویقی دستگاه های اجرایی استان برای جامعه مخاطبین به ویژه اتباع را یکی از عوامل موثر در جذب و ترغیب بی سوادان و کم سوادان به علم آموزی ونگهداشت درکلاس ها دانست.

 

 

 

 

وی گفت با پایان مرحله آموزش خواندن و نوشتن ابتدایی ، گام دوم سوادآموزی که تعمیق و تثبیت آموخته ها و روی آوردن به سوادهای جدید و کاربردی است، آغاز می شود.

قاسمی نیا نیاز جامعه و به ویژه قشر محترم کارگران را به آموختن سواد مهارتی یادآور شد و افزود: آموختن سواد مهارتی وافزایش دانش در کنار دیگر انواع سواد در گام دوم ماموریت خطیر جریان سوادآموزی می تواند به افزایش کیفیت زندگی وامیدآفرینی افراد در جامعه منجر شود.

 

گفتنی است در این جلسه گزارشی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در خصوص انسداد مبادی بی سوادی توسط معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری وگزارش اقدامات وپیشنهادها ونظرهای سایراعضا ارائه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights