×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فعالیت ۵۱ پارک‌ علم و فناوری در کشور / جایزه ۱۵ میلیونی جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری

علی خیر الدین در نشست خبری که با هدف افتتاح جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نو آوری شرکت‌های دانش بنیان و محصوات آنان در پارک علم و فناوری قم برگزار شد با اشاره به هدف جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری جهت معرفی محصولات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان تابعه اظهار کرد: ۵۱ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد پردیس‌های علم و فناوری به عنوان یکی دیگر از اقدامات مثبتی در همین راستا تصریح کرد: مجوز دو پردیس علم و فناوری به صورت رسمی اعطا و حدود ۲۰ پردیس موافقت اولیه را کسب کرده‌اند که یکی از آن‌ها پردیس پارک علم و فناوری قم است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شعار سال ایجاد ۴۰۰ شغل در حوزه اشتغال دانش‌بنیان را عنوان کرد و افزود: در مراکز رشد شاهد رشد ۵۰ درصدی در اشتغال دانش‌بنیان بوده‌ایم و در همین چارچوب شرکت‌های دانش بنیان حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند که ضرورت برگزاری این جشنواره را به‌منظور عرضه فعالیت این شرکت‌ها در پی داشته است.

خیر الدین با بیان هدف جشنواره به عنوان معرفی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات آن‌ها بیان کرد: خوشبختانه پارک علم و فناوری قم در سال ۱۳۹۸ گزارشی از برگزاری جشنواره استانی ارائه داده که بر همین اساس تصمیم به برگزاری اولین دوره این جشنواره باتوجه‌به تجربه پارک علم و فناوری قم در این استان اتخاذ شد.

در ادامه این نشست خیرالله رهسپار فرد رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این که مردمی‌سازی و بومی سازی فناوری و نوآوری از جمله اهداف نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری است، اظهار کرد: فرآیند و معیارهای داوری این جشنواره محتوایی و فنی است که بر همین اساس در زمینه‌ی مستند، تیزر، انیمشن، جنبی، موبایل و بخش‌های ویژه آثاری را دریافت خواهیم کرد.

وی با توضیح قسمت‌های مختلف این جشنواره بخش مستند را حداکثر ۲۶ دقیقه، تیزر ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه، انیمیشن حداکثر ۳ دقیقه، جنبی و موبایل حداکثر ۳۰ ثانیه‌ و بخش‌های ویژه عنوان کرد و شاخصه حائز اهمیت این جشنواره را توجه به حوزه وقف و تهیه تندیس ویژه آن دانست.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم فراخوان این جشنواره را ۱۸ مهرماه اعلام و تصریح کرد: فناوران، صنعت گران، روابط عمومی‌ها، فیلم سازان، دانشجویان و دانش آموزان مخاطبان اصلی و گروه‌های هدف ما بوده و ۴ پیش رویداد برای این گروه‌ها برگزار خواهد شد.

رهسپار فرد با اشاره به تلاش برای افزایش و ارتقاء کیفیت جشنواره آخرین مهلت برای دریافت آثار را  ۲۷ آذرماه و زمان برگزاری اختتامیه را ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه اعلام کرد و یاد آور شد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان جوایز برای برگزیدگان این جشنواره درنظر گرفته شده که افراد نخست در هر بخش جایزه ۱۵ میلیون تومانی را دریافت می‌کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights