×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
فعالیت‌های نهضت سوادآموزی جزیی از وظایف و ماموریت‌های اولویت دار آموزش و پرورش می‌باشد / ۴۵۰۰ نفر در قم جذب دوره‌های سواد آموزی می‌شوند

صبح امروز شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قم میزبان دکتر علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور بود که جهت رسیدگی و پیگیری قراردادهای نهضت سواد آموزی و تحقق آن در سند تحول بنیادین وارد قم شده بود.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات در دولت انقلابی زمینه سازی برای مقدمات ظهور و تمدن سازی در راستای جامعه مهدوی است اظهار کرد: در مدل حکمرانی مهدوی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیز می‌باشد، خیلی ساختارها و دفتر و دستک ها جواب نمی‌دهد، و باید طوری دیگر فکر نمود، همانطور که برای این مدل تفکر حضرت امام موجب نهاد سازی شد و ثمره آن ایجاد نهاد نهضت سواد آموزی در سال ۵۸ توسط ایشان شد.

رئیس نهضت سواد آموزی با بیان اینکه الگوی جدیدی که تحت این مضمون ایجاد شده تعریف از نهضت خواندن و نوشتن است، تصریح کرد: نگاه امام به نهضت یک نگاه بسیار متعالی و تمدنی است که بر مبنای اندیشه ایشان مبنای برای برای تولید در سایر نهادهاست.

عبدی افزود: بر اساس سخنان گهربار حضرت امام (ره) به سه نکته می‌توان رسید: خواندن و نوشتن، قرآن خواندن و موارد شبیه به آن تا اینکه، به آنجایی برسند که هر کسی مسایل و مصالح خودش را خودش بفمهمد، و در نتیجه در بلند مدت به استقلال فرهنگی و سپس متصل به طلیعه ظهور، بشویم، ان شاء الله.

معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه در موضوع سواد فضای مجازی آموزش و پرورش نتوانست با توجه به عدم تجربه و سواد و آموزش و تخصص معلمان، خوب عمل کند یادآور شد: نهضت سواد آموزی در سال ۹۰ با آموزش و پرورش ادغام شد که ثمره‌اش این بود که ۸۰ درصد نیروها و ۹۵ درصد از امکانات از نهضت به آموزش ادغام و در مجموع ۴۰ هزار نفر از نیروهای نهضت به بدنه آموزش و پرورش اضافه شدند.

عبدی با تأکید بر لزوم انعقاد قرارداد دو طرفه آموزش دهندگان با مؤسسین واجد شرایط، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی مسئولان زیربط در آموزش و پرورش انسداد مبادی بی سوادی است و باید تمام گروه‌ها به ویژه گروه‌های سنی ۱۰ تا ۶۰ سال از کلاس‌ها استفاده کنند و تا پایان دوره انتقال آموزش‌های نهضت را دنبال نمایند.

رئیس نهضت سواد آموزی با بیان اینکه فعالیت های نهضت سوادآموزی جزیی از وظایف و ماموریت های اولویت دار آموزش و پرورش می‌باشد، تصریح کرد: امروز دیگر سوادآموزی، در حد خواندن، نوشتن نیست بلکه تربیت و بالا بردن سطح فرهنگ و نشر فرهنگ اسلامی مناسب با سوادآموزان در محدوده ضوابط نهضت سوادآموزی از اهداف عمده می‌باشد.
وی با بیان اینکه هنوز راه بسیاری برای تعمیق سوادآموزی در جامعه وجود دارد گفت: باید برای تحقق اهداف سازمان نهضت سوادآموزی اقدامات گسترده‌ای انجام شود که استفاده از فن آوری‌های نوین روز در آموزش بی سوادان و کم سوادان از جمله راهکارهای تحقق سواد آموزی است.

در ادامه علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۵۰۰ نفر در دوره‌های مختلف سواد آموزی جذب خواهند شد اظهار کرد: امیدواریم با روحیه جهادی و کار خستگی ناپذیر بتوانیم زمینه ساز سواد آموزی افراد بازمانده از تحصیل در گروه آموزشی ۱۰ تا ۶۰ سال باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights