×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
 نشست علمی “گامی به سوی تحقق”

اولین نشست رسمی هسته‌های حل مسئله، به همّت این دفتر و با همکاریِ مدیران طرح جامع شهید بیاضی‌زاده و نیز حضور مسئولان، اساتید و طلاب، با عنوان «گامی به سوی تحقّق» در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام – قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بهاری قراملکی مدیر دفتر نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مسئول طرح شهید بیاضی‌زاده در این نشست گفت: طرح جامع شهید بیاضی‌زاده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و با اینکه نواقصی جدّی داشت؛ امّا به جهت نوآوری‌هایِ خوبی که در آن بود، به عنوان یک کار ارزشمند و قابل تقدیر، مطرح شد.

وی از روند پیشرفت فعالیت‌ها و نیز اصلاح ساختار این طرح گفت و افزود: بحمدالله در دوره‌ی جدید، اهداف، رویکردها و فرآیندها بازتعریف شده است و در حال حاضر می‌توانیم ادّعا کنیم که بسیاری از آن نواقص طرح برطرف شده است.

مسئول طرح نخبگانیِ شهید بیاضی‌زاده با ردّ این ادعا که طرح مذکور یک طرح کامل و بدون نقص است گفت: به جرأت می‌توانیم از عملکرد خودمان دفاع کنیم؛ زیرا دوستانی که در این طرح زحمت می‌کشند؛ شبانه روز در جهت تکمیل آن، تلاش و جهاد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاری در بخش دیگری از سخنان خود، به بیانیه‌ی رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ۴۰ سال بعد از انقلاب، متوجه شده‌ایم که دستمان از نیروی کارآمد خالی است و متاسفانه ما تابحال برنامه‌ای برای این مسئله نداشته‌ایم و اگر بخواهیم بیانیه‌ی گام دوم را محقَّق کنیم؛ قطعا به نیرو کار‌آمد نیاز داریم.

مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پرورش و تربیت نیرو را از جمله ضرورت‌های انکار ناپذیر ارزیابی کرد و افزود: نیرو خود به خود رشد نمی‌کند؛ بلکه باید زمینه‌ی تربیت نیرو را فراهم کرد و اگر این اتفاق نیوفتد، استعدادهای خوبی که در حوزه‌های علمیه وجود دارند، به هدر خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: باید این استعدادها شناسایی شوند و در یک محیط عینی رشد کنند. هم شناسایی و هم رشد طلاب و فضلای مستعد باید در یک محیط عینی و واقعی صورت گیرد نه یک فضای انتزاعی و صرفا تحصیل محور و آنچه در طرح شهید بیاضی‌زاده اتفاق می‌افتد همین رویکرد کارآمد است که طلاب و فضلای مستعد، در استعداد واقعیِ خودشان شناسایی می‌شوند و با رویکرد حلّ مسأله، در همه‌ی عرصه‌های مورد حمایت در طرح، زمینه‌ی رشدشان فراهم خواهد شد.

مسئول طرح نخبگانی شهید بیاضی‌زاده در پایان ابراز داشت: با همین رویکرد، امیدوار هستیم در آینده‌ای نه چندان دور، همین مستعدینی که مورد حمایت بوده و در برنامه‌های رشد و تعالی شرکت می‌کنند خود، به اساتید راهبر تبدیل شوند و برای شناخت و حلّ مسائل نظام و حوزه‌های علمیه، مفید واقع شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights