×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه ها رسالت اگاهی بخشی مردم به مزایای بیمه را بر عهده بگیرند

 

وی با تبیین علت این موضوع گفت: با توجه به اینکه بیمه گذاران در زمان خرید بیمه نامه و در زمان دریافت خسارت اطلاعات کاملی ندارند نمی توانند به حق واقعی خود دست یابند.

رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان قم با تاکید براینکه اگر رسانه ها رسالت آگاهی بخشی مردم را نسبت به مزایا و خدمات بیمه ها برعهده بگیرند، شاهد رخدادهای خوبی در سطح جامعه خواهیم بود، تصریح کرد: امیدواریم به صورت تخصصی در راستای آموزش صنعت بیمه گام های ارزشمندی برداریم.

وی با عنوان اینکه شورای هماهنگی بیمه های استان قم در برنامه جدیدی که پیش رو دارد در تلاش است تا با ارتباط موثر با رسانه ها بتواند بیش از اینکه برنامه های تبلیغاتی داشته باشد به برنامه های آموزشی بپردازد، بیان کرد: در صورتی که برنامه های آموزشی مدونی در رسانه ها داشته باشیم می توانیم بازخورد مثبتی در جامعه شاهد باشیم.

 

محمود لاچینانی نائب رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان قم نیز در ادامه با اشاره به سختی کار خبرنگاران بیان داشت: با وجود اینکه در عصر ارتباطات هستیم و برخی اخباری که منتشر می شود می تواند در آگاهی بخشی جامعه مفید باشد اما مسائلی که می تواند در صنعت بیمه برای مردم مفید واقع شود کمتر اطلاع رسانی می شود.

وی با تاکید براینکه عدم آگاهی مردم نسبت به صنعت بیمه یک چالش است که پیش روی جامعه قرار دارد، گفت: در صورتی که مردم از خدمات بیمه آگاهی پیدا کنند بیشترین خدمات را می توانند دریافت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

نایب رئیس شورای هماهنگی بیمه های استان قم با تاکید براینکه از نگاه عموم شرکت های بیمه به عنوان شرکت های بازرگانی محسوب می شوند، عنوان کرد: اما به واقع شرکت های بیمه را می شود شرکت هایی خدمات رسان به مردم جامعه ذکر کرد.

وی با اشاره به آمار و ارقام فروش بیمه ها در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در طول یکسال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان فروش بیمه صورت گرفت که در مقابل آن هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد که نشان از ارائه خدمات به مردم است.

لاچینانی آمارهای سازمان آتش نشانی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اغلب آتش سوزی هایی که صورت می گیرد بدلیل عدم برخورداری مالکین از بیمه آتش سوزی دچار مشکلات فراوان و جبران ناپذیری می شوند.

سعید عاصم آبادی دبیر شورای هماهنگی بیمه های استان قم نیز با تاکید براینکه مهمترین چالشی که در حال حاضر پیش رو داریم، عدم اطمینان و باور مردم به کاربرد بیمه در زندگی است، بیان کرد: عدم خوش بینی مردم به بیمه ها جامعه را دچار آسیب می کند و برای رهایی از این آسیب ها از رسانه ها دست یاری می طلبیم تا با ابزارهایی که در اختیار دارند ما را در آگاهی بخشی جامعه مدد نمایند.

وی با عنوان اینکه رسانه ها می توانند با به نمایش گذاشتن خدماتی که بیمه ها ارائه می کنند و افراد بسیاری را از این چالش ها نجات می دهند، موج آفرینی کرده و مردم را نسبت به بیمه ها خوش بین کنند، گفت:سال ۱۳۹۹ به یک نفر ۸ مورد دیه تعلق گرفت که بالاترین پرداختی خسارت بیمه محسوب می شد.

عاصم آبادی اضافه کرد: هرچند پرداخت این خسارات نمی تواند سلامتی شخصی که دچار زندگی نباتی شده است را برگرداند اما می تواند کمک شایانی به خانواده وی داشته باشدو تا حدودی بار مشکلات آنان را کاهش دهد.

وی با اشاره به حوادث غیر مترقبه ای مانند سیل و زلزله عنوان کرد: کشور ما از نظر جغرافیایی یکی از مناطقی است که همواره در معرض حوادث غیر مترقبه است و آمارها نشان می دهد بسیاری از افرادی که در طول چند سال گذشته دچار حادثه شدند از کمترین پوشش بیمه ای برخوردار بودند در حالی که اگرپیش از بروز این حوادث آگاهی داشتند و بیمه می شدند می توانستند بخشی از خسارات را دریافت کنند و از فروپاشی زندگیشان جلوگیری کنند.

تیم رسانه ای رستار ایرانیان شامل پایگاه های خبری رویداد ایران، آستان بهارستان و قم گویا و سرپرستی روزنامه های سراسری هم میهن، جمله،رویداد امروز، تجارت، عصر توسعه و تلاش ملی و کانال های خبری ایران تایمز و قم ۲۴ می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights