×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم

نماز عید سعید فطر، با حضور طلاب کشورهای مختلف، در مصلی قدس مجتمع عالی علوم انسانی (امین) قم، به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ربانی نماینده سابق جامعه المصطفی العالمیه در برزیل، برگزار گردید.

 

وی در خطبه‌ اول نماز، با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: فرشته‌ای در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، ندا می‌دهد که ای بندگان خدا! بشارت‌تان باد که خداوند متعال، تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی عید فطر را روز لبخند و نشاط شادمانی دانست و از قول امام سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام در صحیفه سجادیه افزود: روز عید فطر، روز جشن و شادی و نیز اجتماع همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر است.

 

وی یکی دیگر از پیام‌های عید فطر را، رساندن ندای توحید به عالم دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دین به ما توصیه فرموده‌اند که عیدهای فطر و قربان را، با شعار لا‌اله‌الا‌الله، الله‌اکبر و سبحان‌الله زینت دهید و این خود، وظیفه‌ی ما مسلمانان را نسبت به گسترش دین اسلام به سراسر گیتی، دوچندان می‌نماید.

 

کارشناس قرآن و حدیث مدرسه عالی تبلیغ و ارتباطات اسلامی، ذکر تکبیر، تسبیح و تحمیل را در حقیقت تعظیم و بزرگداشت خداوند متعال برشمرد و افزود: این‌گونه اذکار، تشکّر از هدایت‌ها و نعمت‌های بیشمار الهی است.

 

وی با تاکید بر اینکه آسان‌ترین نیکی به برادر مومن و مسلمان، دعا کردن در حق اوست، گفت: از منظر امامان شیعه علیهم‌السلام، دعا سلاح مومن است و در حق دیگران مستجاب است؛ لذا امام امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمود: دعا بهترین و محبوب‌ترین اعمال در نزد خداوند است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در خطبه دوم، با شرح و توضیح توصیه‌های امام صادق علیه‌السلام نسبت به برادران دینی‌ و نیازمند، گفت: اسلام به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، توجهی خاص دارد؛لذا لازم است فقرزدایی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی، همواره مورد توجه مومنین قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights