×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
محصولات مجمع جهانی اهل بیت(ع) درعرصه فضای مجازی رونمایی شد

آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) شامگاه پنجشنبه ۱۱ اسفند، در آیین رونمایی از محصولات وب‌محور که در سالن همایش‌های مجمع برگزارشد، با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در مجمع اظهار کرد: اقتضاء فعالیت فرهنگی در دنیای جدید، حضور جدی در عرصه قالب‌ها و ابزارهای نوین است.

وی، حرکت به سوی نشر دیجیتال را در عصر حاضر امری ضروری دانست و افزود:سبک زندگی اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، نرم‌افزار تمدن اسلامی است که باید آن را با محتوای متقن و با بهره‌گیری از ابزار روز به دنیا عرضه کنیم.

در ادامه آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این نشست، ادامه داد: امروزه اینترنت در زندگی همه مردم وارد شده است و اگر قطع شود جامعه به صورت جدّی درعرصه‌های مختلف با بحران مواجه می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: در فضای اینترنت میلیاردها کاربر مشغول فعالیت هستند و تولید محتوای مناسب و روش تعاملی حرف اول را در فضای اینترنت می‌زند، در این راستا مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) می‌تواند از مشارکت فعال مبلغان و مؤسسات شیعی در دنیا بهره بگیرد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان، معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سخنانی گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول و تأکیدهای دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، شورای کتاب مجمع با تحولاتی همراه و به ۱۴ رشته تخصصی و مستقل تقسیم و تغییر شیوه داد تا بهره برداری از آن بهینه گردد.

همچنین، حسن صدرایی عارف، مدیرکل فضای مجازی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هم توضیحاتی درباره فعالیت‌های این اداره‌کل همچون؛«طرح GIS»، «تدوین الگوی مواجهه شیعیان با فضای مجازی»، «برگزاری وبینار به زبان‌های روز دنیا»، «تعامل با فعالان و هنرمندان شیعی در عرصه بین‌الملل» و نیز«پرتال رهنما» ارائه داد و تأکید کرد: طراحی جدید سایت، تعاملی شدن با مخاطب و توجه به شبکه‌های اجتماعی از افزونه‌های جدید پرتال جامع رهنما به شمار می‌رود.

در ادامه این رویداد فناورانه، سیدمهدی طاهری، مشاورعلمی طرح گوگل اسکالر توضیحاتی درباره شبکه پژوهشی حوزه اهل‌بیت(ع) در گوگل اسکالر، حجت‌الاسلام نیک‌بخت، توضیحاتی درباره ویژه نامه دیجیتالی فرهنگی ـ تبلیغی “سراج” ویژه مهدویت، و حجت‌الاسلام نبوی پیرامون کتابخانه دیجیتال و نرم‌افزار مجمع توضیحاتی را ارائه دادند و آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی درباره روند فعالیت شورای کتاب مجمع در سال‌های گذشته توضیحاتی داد.

لازم به ذکر است، این مراسم علاوه بر رونمایی از آثار مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در حوزه فضای مجازی، از اعضای شورای کتاب مجمع آیات و حجج اسلام آقایان«محمدهادی یوسفی غروی»، «شیخ علی اسلامی»، «سید منذر حکیم»، «معین حسن دقیق»، «محمد ناصر سقای بی‌ریا»، «محمد فاکر میبدی» و خانواده مرحوم آیت‌الله کاردان با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم نیز حجت‌الاسلام عبدالله توانا، مدیرکل مطالعات، تحقیقات و پژوهش و دبیر برگزاری نشست در سخنانی کوتاه اظهارکرد: رسالت مجمع، رساندن پیام اهل بیت(ع) به مردم جهان است که باید با استفاده از ابزارهای نوین محقق گردد. لذا نظر به تأکیدهای دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به سمت استفاده از ابزارهای پیشرفته برای نشر معارف شیعه حرکت شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights