×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چهار محور مهم برای تحقق سبک زندگی ایمانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام، فضیلت صلوات در روایات اسلامی را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: هرکسی تنها یک صلوات بفرست، خداوند متعال هزار صلوات رحمت را با هزار صف از ملائکه نازل می‌کند. ذکر صلوات سرچشمه همه خوبی‌هاست که امواج هستی را در هم نوردیده، تمام مخلوقات عالم از خیر آن متنعم می‌شوند و به کسی که صلوات فرستاده درود می‌فرستند.

 

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه با اشاره به این‌که هر فردی مبتنی بر موازینی خاص، مهارت و سبک زندگی‌اش را ترسیم، تنظیم و برنامه‌ریزی می‌کند، خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه‌السلام در روایتی زیربنای ساختار زندگی ایمانی را بر چهار محور ذکر می‌کنند.

 

وی بابیان این‌که نخستین محور زیربنای ترسیم سبک زندگی ایمانی در کلام امام صادق علیه‌السلام بر این اصل استوار است که عمل من را کسی دیگر انجام نمی‌دهد، اظهار داشت: دومین محور این اصل است که انسان بر این باور برسد که خداوند متعال ناظر بر تمام افکار و افعال است.

 

فرحزاد سومین محور را یقین بر این‌که بدون شک رزق و روزی هر فرد به کسی دیگر نمی‌رسد، دانست و ابراز داشت: یقین بر مرگ و فنا بودن دنیا چهارمین محور بیانی در کلام امام صادق علیه‌السلام در رابطه با ترسیم سبک زندگی ایمانی است.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر حقیقتاً به یکی از این چهار محور باور داشته باشیم و در سبک زندگی خود آن را پیاده نماییم، قطعاً از نجات‌یافتگان روز قیامت خواهیم بود، اظهار داشت: متأسفانه گاهی از اوقات برای دنیای فانی و خرید ماشین، خانه، دکور و مبلمان و… میلیاردی هزینه می‌کنیم، ولی برای ابدیت آخرت و در کمک به مستمندان، هزار جور بهانه‌تراشی راه می‌اندازیم.

 

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند، اگر کسی مال و ثروتی را اندوخت و آن را خرج نکرد و برای ورثه گذاشت، اگر ورثه با آن مال کار خوب انجام دهد، ورثه ثواب کرده و در متوفی در آن شریک نخواهد بود و اگر ورثه با آن گناه کنند، نفرین و عذاب آن نیز شامل متوفی خواهد بود.

 

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر این‌که انسان باید اضافه مالش را در مسیر انفاق و کمک به نیازمندان هزینه کند، بابیان این‌که فرزندان در وراثت روحی بیش از پدر از مادران ارث می‌برند، اظهار داشت: خداوند متعال درآیات الهی قرآن کریم می‌فرمایند؛ «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ مِنْ أَزْوَاجِکُمْ وَأَوْلَادِکُمْ عَدُوًّا لَکُمْ فَاحْذَرُوهُمْ»[۱]، الا ای اهل ایمان، زنان و فرزندان شما هم برخی (که شمارا از طاعت و جهاد و هجرت در دین بازدارند) دشمن شما هستند، از آنان حذر کنید.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights