×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«نمایشگاه عکس آتشواره» در نگارستان اشراق برگزار می‌شود

امیر حسامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آیین افتتاحیه این نمایشگاه ۴ مهرماه جاری ساعت ۱۷ در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا (صفاییه) با حضور مدیران شهری و اهالی رسانه، فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور تا ۹ مهرماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است.
وی بیان کرد: با فراخوانی که در این زمینه از سوی کمیته عکاسان خبری خانه مطبوعات استان قم اعلام شد، حدود ۴۰۰ قطعه عکس توسط عکاسان خبری این استان به دبیرخانه نمایشگاه مذکور ارسال شد.
وی با اشاره به داوری عکس‌ها توسط سه تَن از عکاسان باتجربه قمی و راهیابی ۴۰ قطعه عکس به این نمایشگاه افزود: عکس‌ها در اندازه ۵۰٫۷۰ سانتیمتر در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.
حسامی‌نژاد گفت: در این نمایشگاه عکس‌هایی از محمد اخلاقی، احمد ظهرابی، مهدی جعفری، محمد محسن‌زاده، محمد وحدتی، حسین یار احمدی، عباس منجمی گیلانی و امیر حسامی‌نژاد به نمایش گذاشته می‌شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به هفتم مهر «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» و با تقدیر از جانفشانی‌های آتش‌نشانان گفت: عکاسان خبری استان قم در حوادث شهری همراه و همگام با آتش‌نشانان، عوامل اورژانس، پلیس و … در صحنه‌ها حضوری فعال دارند تا بتوانند گوشه‌ای از فعالیت این عزیزان را به تصویر بکشند و از این طریق به منظور پیشگیری از حوادث، رعایت موارد ایمنی را به شهروندان یادآوری کنند.
وی با اشاره حضور فعال عکاسان خبری قم در رویدادهای گوناگون در طول سال افزود: یکی از این رویدادها، «حوادث شهری» است که این عکاسان برای انجام رسالت رسانه‌ای خود با پذیرش هر گونه خطر به نحو احسن آن را انجام داده‌اند.
حسامی‌نژاد گفت: عکس‌های این نمایشگاه در ارتباط با فعالیت‌های مستقیم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم همچون حریق، حادثه آوار، آبگرفتگی، حادثه سقوط (آسانسور، چاه و …)، محبوس شدن افراد در آسانسور و یا حادثه‌هایی مانند تصادفات است که آتش‌نشانان در آن حضور داشته‌اند.

نخستین نمایشگاه عکس «آتشواره» به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم و مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نگارستان اشراق و خانه مطبوعات استان قم برگزار می‌شود.

۷ مهر سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی و در نخستین روزهای جنگ تحمیلی، تعداد بسیاری از آتش‌نشانان قهرمان و فداکار در جریان اطفای حریق پالایشگاه نفت آبادان (استان خوزستان) که به دلیل بمباران رژیم بعثی صدام دچار آتش‌سوزی شده بود، به‌ شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز به عنوان «روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی» نامگذاری شده است.
شماره تلفن ۱۲۵ پل ارتباطی مردم با ماموران آتش‌نشانی است و آتش‌نشانان به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights