×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
جشنواره بی سرانجام «تجربه ماندگار»

عباس اصفهانیان یکی از خبرنگاران بازنشسته تأمین اجتماعی است که در یادداشتی با عنوان جشنواره بی سرانجام «تجربه ماندگار» دغدغه‌های صنفی خود را مطرح کرده است.

از سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبلیغات گسترده ای را برای برگزاری جشنواره تجربه ماندگار ویژه تاریخ شفاهی و تجربیات شخصی و حرفه ای بازنشستگان شروع کرد و محمد چکشیان معاون فرهنگی اجتماعی وزیر، در مصاحبه های متعدد اعلام کرد که این جشنواره با مشارکت همه صندوق‌های بازنشستگی برگزار خواهد شد. مراحل ثبت نام، تهیه، و ارسال آثار در سایت مربوطه انجام شد و پس از چند بار بدقولی، این معاونت در ٢۴ مهرماه امسال در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرد که نتایج جشنواره تا دو الی سه هفته دیگر اعلام می‌شود اما اکنون در اواسط دی ماه هنوز خبری از برگزیدگان نیست.
جالب اینکه معاونت فرهنگی وزارت کار حتی آثار و پنل شرکت کنندگان را از سایت جشنواره حذف کرده است و در تماس‌هایی که شرکت کنندگان در جشنواره داشته اند اعلام کرده که به علت تغییر وزیر کار و عدم همکاری صندوق های بازنشستگی که قول همکاری داده بودند وضعیت برگزاری جشنواره نامشخص است و به این ترتیب ظاهرا برگزاری جشنواره لغو شده است!
این در حالیست که بازنشستگان و بستگان آنها که طبق آئین نامه جشنواره باید در تهیه آثار همکاری می کردند، وقت و هزینه بسیاری صرف کرده اند ولی اکنون با بدقولی و بی برنامگی وزارت کار مواجه شده اند.
حال باید پرسید آیا با تغییر وزیر کار، برنامه های قبلی و تفاهم نامه هایی که با صندوق‌های بازنشستگی منعقد شده نیز باید باطل و ملغی شوند؟
ظاهرا دیواری کوتاه تر از دیوار بازنشستگان وجود ندارد که همه به خود اجازه می‌دهند در حق آنها عهد شکنی و بدقولی کنند.آیا این است حفظ کرامت بازنشستگان و فرزندان آنها؟
باید گفت این نوع تعامل کردن وزارت کار با بازنشستگان نه در شان این وزارتخانه است و نه شایسته بازنشستگانی که سال‌ها عمر و جوانی خود را در سنگرهای جنگ، کار و تولید در جهت اعتلای انقلاب اسلامی و این آب و خاک صرف کردند.
در پایان ذکر یک مورد جالب و در عین حال تاسف برانگیز خالی از لطف نیست و آن اینکه مسئول برگزاری این جشنواره در وزارت کار – آقای حاجی وند- قبلا به یکی شرکت کنندگان(فرزند بنده) گفته بود که وی طبق نظر داوران جزء برگزیدگان است اما متاسفانه وقتی از بدقولی وزارت کار در برگزاری مراسم اختتامیه انتقاد کرد، اعلام شد که نام او در لیست برگزیدگان نبوده است!
قم / خبرنگار بازنشسته تامین اجتماعی / عباس اصفهانیان

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights