×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معایب مسکن مهر در طرح نهضت ملی برطرف خواهد شد/احیای بافت‌های فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است/ بافت‌ فرسوده قم ۳۵ درصد از نیاز استان به مسکن را تأمین می‌کند

ابراهیم معتمدی امروز در نشست نخبگان و فعالان حوزه عمرانی که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با وضعیتی که امروز نظام ساخت‌وساز در قم دارد، نمی‌توان آینده مطلوبی برای معماری و شهرسازی قم متصور بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: مدیریت وضعیت نامطلوب شهرسازی و معماری در قم یک مقوله چندوجهی است و استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام‌مهندسی باید به‌صورت هماهنگ وارد عمل شوند.
وی با اشاره به آمار بالای ساخت‌وسازهای خلاف در قم، تصریح کرد: سازوکار کمیسیون‌های ماده صد و پنج برای کاهش تخلفات ساخت‌وساز باید اصلاح شود.
معتمدی با انتقاد از وضعیت نماهای رومی و ناهماهنگ بافرهنگ ایرانی اسلامی، اضافه کرد: انتفاع مالی سازندگان یکی از مهم‌ترین دلایل در توسعه این نماهاست درحالی‌که این نماها ازنظر کیفی و ایمنی نیز کارایی لازم را ندارد.
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان، اظهار کرد: در این طرح نباید برخی معایب و مشکلات طرح‌های انبوه‌سازی گذشته در بخش خدمات عمومی، مرکز محله‌ها، تراکم و عرض شوارع تکرار نشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، ظرفیت بافت‌های فرسوده در احداث مسکن را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد بافت‌های فرسوده قم ۳۵ درصد از نیاز استان به مسکن را تأمین می‌کند؛ اگر یک طبقه به تراکم بافت‌های فرسوده افزوده شود و وامی با حداقل سود پرداخت شود، همه مردم نسبت به بازسازی خانه‌های قدیمی خود پای‌کار خواهند آمد.
وی با تأکید بر اینکه بافت‌های فرسوده قم جزو محدوده‌های زنده و پویای شهری است، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت جهت بازآفرینی این بافت‌های هویت‌بخش و ارزشمند شهری است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights