- نویسنده : مدیر مسئول
- 26 آبان 1403
- کد خبر 22734
- 23 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
ظاهراً در این فروشگاه که جایی برای فروش کالای قسطی دیجیتال است و البته با سود خوب هم محصولات را به فروش میرسانند، شما برای خرید باید در کنار جنس مورد نظر، به اجبار لوازم جانبی مثلا تلفن همراه را نیز (چند برابر قیمت بازار) تهیه کنید، که البته چون همیشه حق با مشتری است میتوانید در صورت آگاهی از قیمتهای بالای کالاهای موجود و پیشنهادی آنها، کمترین بسته را الزاما تهیه کنید، (این بسته اجباری، شامل پک راه اندازی و حداقل چهارصد هزار تومان لوازم جانبی دیگر است)، که اگر این بسته را نخواهید یا اعتراض کنید امکان فروش قسطی در این فروشگاه از شما سلب خواهد شد.
این نحوه برخورد با مشتری و به نوعی سوء استفاده از مشکل افراد که برای خرید کالای قسطی، به آن فروشگاه پر تبلیغات مراجعه کردهاند، تبیین و توجیه جالبی هم دارد و آن اینکه مسئولین این واحد تجاری، این خرید اجباری را انتخاب آزاد و به قول غربیها آپشن اضافه برای موجه کردن عمل غیر اخلاقی و غیر منصفانه خود قرار داده اند…
ظاهراً سرای تل ایرانی جایی برای فروش کالای قسطی دیجیتال است که البته با سود خوب میفروشند و صد البته باید در کنار آن به اجبار لوازم جانبی (چند برابر قیمت بازار) را هم تهیه کنی، که البته چون همیشه حق با مشتری است میتوانید در صورت آگاهی از قیمتهای بالای لوازم جانبی اجباری، کمترین بسته را هم تهیه کنی، (اجباراً، شامل پک راه اندازی و حداقل چهارصد هزار تومان لوازم جانبی باید بخرید تا قسطی و با چک به شما بفروشند) و گرنه، شرمنده هستند و چون باز حق با مشتری است، میتوانید تهیه نکنید و امکان فروش قسطی به شما وجود ندارد.
این نحوه برخورد با مشتری و به نوعی سوء استفاده از گره و مشکل افراد است که البته وجود تبلیغات جذاب فراوان حتی در سر در مراکز تجاری مهم هم راستا با همان صنف هم در جذب مشتریان بی تاثیر نیست، (مشخص نیست از کجا این مجوز را آوردهاند، و تبلیغ فروش کالا را حتی در جلوی برخی پاساژها به سرای ایرانی آدرس دادهاند).
زمانی هم که برای خرید کالای قسطی، به این مرکز تجاری بزرگ و پر زرق و برق مراجعه میکنید، تبیین و توجیه جالبی برای عمل بد اخلاقانه خود دارند و آن اینکه انتخاب آزاد و به قول غربی ها آپشن فروش قسطی ما این است و ما باید در کنار فروش به صورت اقساطی خود این محدودیت را برای اینکه مشتری کالا را در بازار آزاد نفروشد جزو شرایط اصلی فروش قرار دادهایم، و غیر منصفانه تر اینکه اگر این شرایط را نخواهید چون همیشه حق با مشتری است میتوانید از سرای ایرانی خرید نکنید.
به راستی در میان قشر عظیمی از کاسبان امین که در سطح شهرها هستند و وجدان کاری را در مواجهه با مشتریان رعایت میکنند، چرا باید مؤسساتی به این شکل قدرتمند و نظامند شوند و بیایند و همانطور که بسیاری از نهادها اشاره میکنند، قسمت اعظمی از تسهیلات بانکی را به راحتی و ارزان دریافت کنند و سود ببرند و به جای خدمات به مردم عادی باعث ایجاد چالش و مشکلات بر سر راه مردم کنند.
نکته جالب توجه اینکه اگر همین مسائل از یک واحد صنفی کوچک در سطح شهر ببنید، خیلی راحت مغازه یک خرده فروش پلمپ و جریمه برای کاسب انجام میشود ولی این مکان هنوز مشخص نیست به چه واسطه یا ارتباطی، همچنان به عمل ناجوانمردانه خود ادامه میدهد.
سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات و سایر نهادهای نظارتی چرا بر تافته جدا بافته سرای ایرانی (سرای تل) و اجبار بر فروش کالای لوازم جانبی تا چند برابر قیمت و گستاخی برخی فروشندگان آن، رسیدگی نمیکنند و چرا وقتی روی فروش قسطی سود دریافت می کنند، عنوان شرایط فروش قسطی را به این عمل خود اضافه کرده و باعث رنجش و دریافت هزینه اضافه از مشتریان میشوند.
#منتظر پاسخ مسئولین سازمان سمت و تعزیرات و … جهت تنویر افکار عمومی هستیم …
https://qomgoya.ir/?p=22734