×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خروج دستگاه حفاری از متروی قم قانونی بوده است

محمدرضا انگشت باف در نشست خبری گزارش عملکرد ۲۴ ماهه سازمان قطار شهری قم که صبح شنبه بیست و یکم مهر در سالن جلسات سازمان قطار شهری شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قطار شهری قم ظرف یک ماه پس از تحویل واگن، مسافر گیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر فاز نخست خط اول به طول ۶ کیلومتر با دو ایستگاه مسافری و ۴ ایستگاه عبوری اجرایی شده است وهم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد آماده راه اندازی است.

 

انگشت باف تاکید کرد: پروژه مترو قم در ۲ فاز تعریف شده که ۱۴ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه دارد و فاز نخست از ایستگاه قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز دو از میدان مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران ادامه خواهد یافت.

 

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی طراحی خطB خبر داد و خاطرنشان کرد: اواسط سال گذشته برنامه‌ریزی‌های اتصال فاز نخست به مسجد مقدس جمکران انجام و قرارداد اجرای تونل سنتی به طول ۲ کیلومتر انجام و خط یک تا ۲ ماه آینده تکمیل و به ایستگاه مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.

 

وی در خصوص علت تأخیر در پروژه متروی قم تصریح کرد: مسائل مربوط به زمان اسناد مناقصه و انعقاد قرارداد، تزریق نشدن اعتبارات دولتی به پروژه و تأمین دستگاه حفاری در سال ۱۳۹۰ با ۲۴ ماه تأخیر به دلیل وجود تحریم‌ها از جمله دلایلی است که پروژه با تأخیر رو به رو شد.

 

انگشت باف تصریح کرد: موضوع انتقال دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) سال ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۲ توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بابت حفاری تونل مکانیزه خط یک مترو قم به کار گرفته شد و طبق قرارداد پس از اتمام حفاری در اختیار مالک آن قرار گرفته است.

 

انگشت باف با اشاره به ابهامات مطرح شده درباره انتقال این دستگاه گفت: مالکیت دستگاه حفاری مکانیزه برای شهرداری قم نبوده و خروج آن نیز بر اساس مواد قانونی انجام شده است.

 

توضیحات عماد معینی معاون اجرایی قطار شهری قم و مصاحبه اختصاصی قم گویا را در زیر ببینید:

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights