×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
به نام مردم به کام کارمندان بانک

شاید این عنوان برایتان عجیب نباشد، شنیدن «فعلا تسهیلات بسته است» و یا اینکه «باید فلان مبلغ را در بانک تا سه ماه بلوکه کنید تا وام بگیرم»، معضلی که شاید فقط در بانکداری به اصطلاح اسلامی ایران بتوان آن را شنید.

وقتی وارد بانک می‌شوید، علی الخصوص بانک‌هایی که سر و کار بیشتری با دولت دارند «ملت، ملی، سپه و …» که البته جدیدا «بانک مهر ایران و مشابه آن» هم به این جرگه افزوده شده‌اند، با صف‌های عجیب و غریب چند ده نفره مواجه شده و گاهی قید کار بانکی را می‌زنید.

از سیستم سرمایشی و گرمایشی بانک هم اگر بخواهیم صحبت کنیم فقط کفاف کارکنان خودشان را می‌دهد و بس!

همین چند وقت پیش بود که وقتی از مسئول بانک ملی شعبه فلکه پلیس قم علت گرمای بیش از حد بانک را پرسیدم که البته صف چند صد نفری منتظران شماره به دست هم به گرمابخشی آن می‌افزود، علت را کمبود برق و ترس از جریمه بانک عنوان کرد.

برای من که جای تعجب داشت، یک بانک این قدر گوش به فرمان؟! ولی چرا فقط در این امر؟!

بعد که نوبت به وام و امور بانکی و … می‌شود همه چیز مر قانون بانک است، که بعضا هم احتمالا خودنوشته باشد، مثل همین قانون چک، که وقتی کسی چک به نامش است و می‌خواهد به حساب خود پولی را جابجا کند، چرا دیگر مدارک شناسایی و «مته به خشخاش و …»، بگذریم…

اما مشکل بعدی در خصوص دسته چک و خدمات بانکی بود که در بانک ملت نظر من را به خود جلب کرد.

 

چند وقت پیش که با یک طلبه صحبت می‌کردم و در خصوص چک از او پرسیدم، دیدم که یک دسته چک ۵۰ برگی از بانک ملی دارد، بعد یکی از مخاطبین که مشتری ۲۵ ساله بانک ملت است از عدم واگذاری دسته چک بعد از چندین سال کار با بانک ملت به بهانه عدم گردش حساب کافی (بدون داشتن چک برگشتی) سخن گفت و فرق دو نفر را در داشتن آشنا در بانک ملی و نداشتن آشنا در بانک ملت دیدم نه ایراد و اشکال قانونی، قضاوت با شما !!!

در بعد دیگر از همه مسائل که بگذریم می‌رسیم به کلید واژه اول #وام که با بررسی صورت‌های مالی یازده بانک فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد که تاپایان سال ۱۴۰۲ مبلغ پرداخت وام وتسهیلات به کارکنان بانک‌ها از ۱۲۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفته و سرانه پرداخت تسهیلات به کارکنان برخی بانک‌ها بالاتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

مبلغ بالای تسهیلات پرداختی به کارکنان بانکی در حالی است که در سال ۱۴۰۲ به ازای هر ایرانی کمتر از ۶۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

🔹️ بیشترین مبلغ وام به ازای هر نفر کارمند، در بانک‌های صادرات، رسالت، پست بانک ایران و ملت پرداخت شده است.

چند روز قبل هم از برخورد نامناسب کارمندان بانک ملت #شعبه_جهاد قم با مشتریان چندین ساله این بانک و بدون مشکل مالی در خصوص اعطای دسته چک مطلبی قرار داده شده که علی‌رغم ارسال برای مسئولین این بانک در قم هیچ پاسخی از آنان دریافت نشد.

از مسئولین نظارتی و قوه قضائیه انتظار می‌رود #سازمان_بازرسی انتظار می‌رود هر چه سریعتر معضل خودکامگی بانکداری در کشور که عامل بسیاری از نارضایتی‌های عمومی مردم است را بررسی و به عنوان صدر امور در دستور کار قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights