×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نگاهی به اقدامات و فعالیتهای نازیبای رسانه قم زیبا
سید کاظم موسوی

 

لذا سوال اینست باتوجه به اینکه رسانه اینستاگرام از سوی دولت رسماً فیلتر شده و استفاده و بهره برداری از آن قانونا ممنوع اعلام شده پایگاه خبری و نوپای قم زیبا بر چه اساسی اخبار خود را ازطریق پیچ اینستا منتشر می کند و از قبل همین امر اقدام به جذب به اصطلاح فالور و متعاقب آن جذب و پخش آگهی در پیج قم زیبا در قبال اخذ هزینه های گزاف تبلیغاتی می کند.

و سوال دوم آیا سایت قم زیبا مجوز از اتحادیه کانون های آگهی تبلیغاتی و وزارت ارشاد دارد که اقدام به جذب و تنظیم و پخش آگهی و تبلیغات میکند.

اگر قانون برای همه است شایسته نیست تعداد کثیری از خبرنگاران زحمتکش و جهادی قمی با تلاش شبانه روزی درامد ناچیزی در ماه داشته باشند و آنگاه یک سایت نوپا و در واقع یک پیج اینستایی با یدک کشیدن عنوان مجوز از وزارت ارشاد هم داخل در رسانه های مجوز دار بوده و از امتیازات دولتی برخوردار شود و از طرفی برخلاف سایر پایگاه ها و جراید قانون مدار خبری در رسانه ای فیلتر شده اقدام به پخش خبر و تبلیغات کرده و ضمن اخذ مبالغ هنگفت تبلیغاتی بنوعی قانون فیلترینگ و ارشاد و رویه صنفی را زیر پا گذاشته و اینگونه سبب بروز ناعدالتی درآمدی بین سایر فعالان رسانه ها در سطح استان قم شود.

براستی چرا مسئولان و مدیران ذیربط اقدامی نمی کنند؟ کدام رسانه به جز قم زیبا در رسانه فیلتر شده و ممنوع اینستا فعالیت می کند، برای خبرنگاران قانون مدار قمی زحمتی ندارد که در اینستا برای خود فعالیت کرده و با اخذ مبالغ هنگفت برای خود کسب درامد کنند چرا که مطیع قانون و آیین نامه هستند حال چه شده که یک بنگاه تبلیغاتی که تابع هیچ آیین نامه ای حتی در جذب و پخش تبلیغات هم نیست داخل رسانه های مجوز دار قمی شود و به طور ناحق و غیر قانونی با کمال ناعدالتی حق همکاران خود را پایمال کرده و اجازه ندهد جز او تبلیغات مردمی در جای دیگری جز اندک و محدود ولی قانونی منعکس شود.

آیا این ناعدالتی سبب نشده این رسانه مدعی اخلاق و قانون در روز روشن و بر خلاف قاعده هم در یک رسانه فیلتر شده فعالیت کند و هم جذب و پخش تبلیغات با مبالغ هنگفت کند.

لابد هرگاه هم سخن از کم لطفی به اهالی رسانه شود این رسانه هم از الطاف وزارتی و دولتی عقب نمانده و مشمول خواهد شد.

و در کلام آخر روا نیست فعالان خبر و رسانه قم ماه ها تلاش کرده و با مبالغ کم درآمدی خود خالصانه و علاقه مندانه کار رسانه ای کنند و از طرفی یک مجموعه انتفاعی صرفا و فقط با اخذ مجوز وزارت ارشاد هر نوع اقدام خلاف قانون که پولساز هست را انجام دهند.

سکوت فعالان رسانه قمی به نشانه رضایت نیست بلکه نشان از خویشتن داری و متانت آنان است اما قرار نیست ازین فروتنی و سکوت بهره برداری و نهایت سواستفاده شود.

امید است مدیران ارشاد و چند نهاد نظارتی دیگر هرچه سریعتر مانع فعالیت قم زیبا بدین شکل و رویه شوند.

 

سید کاظم موسوی

حقوقدان و فعال رسانه

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. محمد مهدی اعرابی

    بسیار عالی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights