×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

اجرایسا

سید محمد موسوی‌منش در جلسه کمیته فضاسازی و تبلیغات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، به اهمیت تبلیغات در حوزه شهری پرداخت و اظهار داشت: در تهران ۲۰ درصد بیلبوردها در اختیار امور فرهنگی بوده و در شهر قم این عدد ۴۰ درصد است، اما آن‌چنان نمی‌توانیم جریان ساز باشیم.
وی نبود وحدت بین دستگاه‌ها و ادارات را حلقه گمشده در جریان‌سازی در شهر قم دانست و افزود: در سال گذشته روزهای بسیاری سازه‌ها و بیلبوردها در اختیار حوزه فرهنگی بوده و سازمان زیباسازی فعالیت‌های خود را بر اساس سند چشم‌انداز انجام داده و از کارهای زودگذر پرهیز می‌کند.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم تأکید کرد: سازمان برای تولید محتوا و انجام کارهای ماندگار مانند دیوارنگاره برنامه داشته و باید دستگاه‌های دولتی اعتبارات بخش فرهنگی خود را هزینه کرده و به این امر اختصاص دهند.
وی با تأکید بر وجود مؤلفه‌های فرهنگی در شهر خاطرنشان کرد: توان شهرداری در بر عهده گرفتن تمام مسئولیت فرهنگی شهر بسیار کم بوده و همه دستگاه‌ها باید به کمک شهرداری آمده و از ظرفیت‌های خود استفاده کنند، ما نیز نیاز به اعتبارات ویژه در این حوزه داریم و باید در کنار ارتقاء فرهنگ، نگاهی نیز بر اقتصاد فرهنگ داشته باشیم.
موسوی‌منش با تأکید دوباره بر انجام ندادن کارهای زودگذر گفت: برنامه‌های فرهنگی در سازمان با دوام بیش از ۳ سال برنامه‌ریزی‌شده و به‌جای بنر، دیوارنگاره طراحی می‌شود تا بتوانیم در حوزه فرهنگ شاهد تغییرات عمیق و پایدار باشیم.
وی ورودهای شهر را نیازمند ساماندهی دانست و مطرح کرد: شهرداری امکان ساماندهی ورودی‌های شهر را داشته و پیشنهاد می‌کنیم اداره کل راه و شهرسازی به کمک شهرداری آمده تا ما بتوانیم ورودی‌های قم را که به کمک هنرمندان طراحی و اجرا کنیم.
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم، تولید محتوا را یکی از دغدغه‌های سازمان دانست و اذعان کرد: جشنواره شهر نگار امسال برای پنجمین سال با پنج محور، نیمه شعبان، مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر و غیره برگزارشده و بخشی از محتوای موردنیاز سازمان از این طریق تأمین می‌شود.
وی از اجرای سالانه ۱۵ هزار مترمربع دیوارنگاره در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: فراخوان در دو بخش دیوارنگاره و گنجشک بهاری برگزارشده و محصول آن محتوا دیوارنگاره‌ها و نقش برجسته‌های شهری را تأمین می‌کند، همچنین از سال گذشته طراحی المان‌ها نیز در این فراخوان‌های واردشده است.

لانه بیش از ۱۵ هزار مترمربع دیوارنگاره در قم/آمادگی شهرداری برای ساماندهی ورودی‌های شهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights