×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
اجرای چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز در قم

مرتضی خوش‌لهجه روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از شهرها و روستاهای قم از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اضافه کرد: ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری این استان ۹۹.۵ درصد و در مناطق روستایی ۹۹.۳ درصد است.

وی شمار مشترکان گاز طبیعی در قم طی یک سال گذشته را با رشد ۲.۵ درصدی یاد کرد و گفت: در حال حاضر مجموع مشترکان گاز طبیعی استان قم در تمامی بخش ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است.

مدیرعامل شرکت گاز قم‌، از واگذاری ۵۰ انشعاب رایگان به افراد واجد شرایط و خانواده‌های محروم در سال جاری و تا پایان آذرماه خبر داد و افزود: در سال گذشته نزدیک به ۱۹ میلیارد ریال کمک هزینه لوله‌کشی داخل منزل مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط شرکت گاز استان قم پرداخت شده است.

خوش لهجه هم چنین از گاز رسانی به ۱۳۰ واحد تولیدی و کشاورزی در استان قم طی مدت مذکور خبر داد و افزود: با افزوده شدن این تعداد مشترک، مجموع شمار واحدهای تولیدی و صنعتی بهره مند از گاز طبیعی در استان قم به چهار هزار و ۵۰۸ مشترک رسید.

وی با بیان اینکه گاز در سبد انرژی استان قم سهم بیش از ۷۰ درصدی دارد، گفت: در صورت ناترازی و قطعی شبکه گاز، بازگشت شبکه به حالت عادی و متصل شدن مشترکان به شبکه بخاطر ضرورت بررسی میدانی جریان گاز، یک هفته زمان به طول می کشد.

وی ادامه داد: قم به دلیل قرارگیری در مرکز کشور نقش مهمی در حفظ تراز گازی در استان‌های مرزی دارد و در صورتی که فقط یک بخاری اضافی در شهرهای مرکزی خاموش گردد، امکان استفاده از ۱۰ بخاری در نقاط مرزی فراهم می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights