×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان قم برگزیده ملی شد 

دانشجوی بسیجی علیرضا جوشنی مسئول عملیات جهادی حوزه شهید مفتح بسیج دانشجویی استان قم راه یابی گروه جهادی دانشجویی تالیان نور دانشگاه پیام نور استان قم را به پنجمین جشنواره ملی جهادگران کشور خبر داد.

 

وی گفت: گروه جهادی بسیج دانشجویی تالیان نور با ارائه طرح ملی “مسجد و مردم محوری” توانستند حائز رتبه برتر در رقابت با بیش از ۷۰۰ گروه‌ جهادی در کشور دارای طرح تخصصی جهادی در پنجمین جشنواره ملی جهادگران کشور شوند.

 

علیرضا جوشنی با اشاره به در نظر گرفتن عرصه‌های جهادی گوناگون در طرح جامع “مسجد و مردم محوری” افزود: این طرح دارای گام های هدف‌گذاری و چشم‌انداز، شناسایی و جمع‌ های ایمانی، گفتمان سازی و انگیزه بخشی، گروه سازی و عملیات و در آخر توانمندسازی و هماهنگی بین گروه‌ها است.

 

در ادامه جوشنی با بیان اهداف این طرح گفت: از اهداف اصلی این طرح تأمین اقتصاد مسجد مردم محور، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج و گروه‌های خودجوش مردمی در مناطق محروم کشور است.

 

مسئول عملیات جهادی حوزه شهید مفتح در جمع جهادگران کشور و با معرفی الگوی عملی گروه جهادی ادامه داد: گروه‌های جهادی باید جلوی تداوم ریشه فقر و گداپروری در کشور را بگیرند. الگویی مناسب برای گروه‌های مردمی در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی باشند. یعنی در همان روستاهای دور از دسترس باید رفع محرومیت نه توسط ثروتمندان بلکه توسط خود محرومین انجام شود.

 

فاطمه قاسمی مسئول عملیات جهادی حوزه بسیج دانشجویی حضرت ام‌البنین (س) راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم‌های کشور را تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی در اردوهای جهادی در مناطق محروم دانست، گفت: حضور پرشور دانشجویان در گروه و اردوهای سازندگی و جهادی مناطق محروم و کم برخوردار کشور راهی برای تزکیه نفس و رشد آنان جهت پیشرفت کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.

 

فاطمه قاسمی با اشاره به تأثیر فعالیت‌های دانشجویان جهادی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های انتخابات بیان کرد: خدمت علمی و تخصصی دانشجویان جهادگر به مردم علاوه بر کمک به اقتصاد و صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، فاصله بین مردم و حاکمیت را کمتر می‌کند.

 

قاسمی افزود: با اقدامات جهادی جهادگران اعتماد عمومی به عنوان محرک افزایش سرمایه اجتماعی باید تداوم پیدا کند. تأثیرگذاری کلام جهادگران در روستاها بر مردم خیلی ارزشمندتر و اثرگذارتر از صحبت‌های مدیران و مسئولان است.

 

در پایان لازم به ذکر است این نمایشگاه صبح امروز در سالن شهید فخری زاده سازمان مرکزی بسیج دانشجویی دایر و تا فردا میزبان عموم دانشجویان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights