×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای برای محصول استراتژیک گندم در استان قم

حسین زند ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان کرد : با توجه به اهمیت و اولویت محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم در کشت پائیزه و تاثیر و نقش اساسی این محصولات در پایداری امنیت غذایی کشور ، برای محصولات کشت پائیزه سالجاری استان قم بیش از ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای ازته ، فسفاته و پتاسه توزیع و مصرف گردید که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از ۱۰۰ درصد معادل ۵۰۰۰ تن بویژه در کوهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته ایم .

وی اضافه کرد : برنامه کودهای کشاورزی یارانه ای مصوب ابلاغی استان قم در سالجاری ۱۷۷۰۲ تن شامل کودهای سه گانه ازته ، فسفاته و پتاسه میباشد که از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۰ درصد برنامه مذکور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم تامین ، تدارک و به استان حمل شده است . برنامه ابلاغی کودهای کشاورزی یارانه ای استان قم در سالجاری شامل ۱۱۴۱۸ تن کودهای ازته ، ۴۲۸۴ تن کودهای  فسفاته و ۲۰۰۰ تن کودهای  پتاسه میباشد .

آقای زند افزود : از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ تن از کودهای تدارک و حمل شده به استان برای مصرف کشاورزان عزیز و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از  ۲۰۰۰  تن رشد داشته ایم . در همین راستا و در ۱۰ ماهه ابتدای سالجاری  بیش از ۱۱۰۰۰ تن کودهای ازته و ۴۰۰۰ تن کودهای فسفاته و ۲۰۰۰ تن کودهای پتاسه در بخش کشاورزی استان قم توزیع و مصرف شده است .

وی با اشاره به توزیع و تحویل به موقع کود در استان  افزود : شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده های کشاورزی میباشد و مطابق برنامه ریزی های بعمل آمده کلیه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف بخش کشاورزی استان به انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کارگزاران فروش استان  توزیع و حمل شده و در دسترس متقاضیان قرار گرفته است .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights