×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش شکوه مقاومت بانوان بسیجی استان قم برگزار شد

همایش «شکوه مقاومت» پیش از ظهر امروز که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی‌ رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و بانوان طلبه بسیجی در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در این همایش با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید مطابق با الگوی فاطمی باشد، گفت: به رغم فعالیت دشمن برای انقطاع پیوند امت و امام، این موضوع می‌بایست تبیین شده و رابطه این دو مستحکم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی همان فرهنگ فاطمی، غدیر و عاشورای حسینی است، تصریح کرد: نقش خواهران بسیجی، صیانت از فرهنگ انقلاب است.

 

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال نسبت به مشارکت در انتخابات، اذعان کرد: مشارکت در انتخابات نقش مهمی در مقابله با مستکبران و دشمنان دارد و این مسئله واقع حیثیت اسلام، انقلاب و نظام ولائی است و این مشارکت به عظمت و حیات اسلام بر می‌گردد.

 

در این گردهمایی از معصومه میرزایی از فعالان دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی و عملیات والفجر، اقدس محبی‌فر از یادگاران مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر، ربابه‌سادات داوود الموسوی از ایثارگان منطقه شمال‌غرب در سال ۱۳۶۷، مادر شهیده زهرا عطارزاده و سیده مریم حسینی از برگزیدگان جشنواره تربیتی کشوری شجره طوبی تجلیل شد.

 

این همایش با راهپیمایی طلاب خواهران بسیجی از جامعه‌الزهرا تا میدان شهید دستغیب همراه بود و بانوان طلبه بسیجی در این مسیر با بیان شعار‌هایی، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و از مردم مقاوم غزه و فلسطین حمایت کردند و در پایان نیز بیانیه‌ای قرائت شد.

 

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ (فصلت/۳۰).

 

پنجم آذر که با فصل الخطاب تاریخی و بی بدیل حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز بسیج نام‌گذاری شده منشاء شکل گیری، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام عزیز و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند.

 

این روز ارزشمند نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت، انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده و مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب(ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد.

 

ما بانوان بسیجی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، شهدای مظلوم غزه در سرزمین‌های اشغالی و گرامیداشت هفته بسیج، همچنین تجدید میثاق با ولی فقیه زمان و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و تاکید بر ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حضرت سید الشهدا(ع) است. جنایات کم سابقه رژیم کودک کش اسراییل را محکوم نموده و اعلام می‌دارد که نهاد مقدس مردمی بسیج باصلابت‌تر از گذشته در میدان‌های مبارزه با استکبار جهانی، ضمن پیروی از مکتب سلیمانی که برگرفته از مکتب بسیج است، آماده‌تر از همیشه بوده و با شعار، بسیج امید ملت ایران با رویکرد نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در عرصه‌های مختلف، درس پشیمان کننده و فراموش نشدنی به دشمنان می‌دهد و خواهان توقف جنایات اسرائیل غاصب در غزه می‌باشد.هرچند که «وماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم».

 

مطالبه بسیج، تشکیل سریع دادگاه بین الملل برای محاکمه جنایتکاران سهیم در فاجعه غزه، نیز ایجاد زمینه ارسال مدام کمک‌های انسان‌دوستانه و حرکت مؤثر در جهت پایان دادن به این جنایت آشکار است.

 

مطالبه بسیجیان شهادت طلب، از کشورهای اسلامی، انتقامی بزرگ از جنایتکارانی است که خاک اجدادی و مادرزادی فلسطین را قتلگاه مالکان آن ساخته اند‌. محکومیت این جنایت مرگبار و توصیف ناپذیر، اولین قدم در نقش آفرینی کشورهای اسلامی، دولت‌ها و شخصیت‌های آزادی‌خواه جهان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights