×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
سال آینده مسابقات معارف اسلامی قرآن در قم به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود 

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از برنامه های محوری سازمان اوقاف و امور خیریه است و در طول این سال‌ها به بهترین شکل این مسابقات برگزار شد و حتی در سال هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا محدویت‌هایی در جامعه ایجاد شده بود اما این مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می شود، همواره مورد توجه مسلمانان به ویژه قاریان و اصحاب قرآن قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از خلاءهایی که به صورت محسوس وجود داشت بحث معارفی مسابقات بود که در این راستا تصمیم گرفته شد مباحث معارفی را پر رنگ‌تر کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در همه بلاد سواد قرآنی بیاموزند، تصریح کرد: این مسئله موجب شد بخش معارفی را از سایر بخش‌های مسابقات جدا کنیم.

اسکندری با تاکید براینکه سال گذشته پیشنهاد شد مسابقات بخش معارفی را قم برگزار کند، اظهار کرد:  این مسابقات به میزبانی قم  به بهترین شکل ممکن برگزار شد و نظم و انظباط در برگزاری این مسابقات توام با ابتکار و خلاقیت همه را به وجد آورد.

وی اضافه کرد: امسال درخواست کردیم دبیرخانه بخش  معارفی مسابقات قرآن کریم با توجه به ظرقیت هایی که وجود دارد به قم واگذارشود.

اسکندری عنوان کرد: براساس توافق های انجام شده امسال نیز مانند سال گذشته این مسابقات در بخش تخصص معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه ومعارف صحیفه سجادیه  به صورت ملی و از سال بعد به صورت  بین المللی برگزار شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: این مسابقات از ۱۷ تا ۲۳ دی ماه به صورت ملی به میزبانی قم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: محل برگزاری این مسابقات سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام است و تاکنون ۴۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند و ۸۰ نفر نیز در مرحله نهایی شرکت می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights