×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : چهارشنبه, ۸ آذر , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Wednesday, 29 November , 2023  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
داستان متروی قم از زبان شهردار / نظارت کامل سازمان بازرسی از قطار شهری قم/ مشکلات متعدد قراردادی پروژه رفع شده است

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با دبیران و فعالین تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان قم:

 

🔹دستگاه مکانیزه حفاری جزئی از اموال پیمانکار است و اگر قرار بود در مالکیت شهرداری به‌عنوان کارفرمای پروژه باشد باید ۶ میلیون یورو به پیمانکار پرداخت می‌شد

🔹نمایندگان سازمان بازرسی هشت ماه نظارت بر عملکرد سازمان قطار شهری داشته‌اند و بر سلامت آن صحه گذاشتند

🔹هزینه اجرای پروژه در قرارداد اولیه مترو قم هر کیلومتر ۱۰۱ میلیارد تومان، همزمان در دیگر شهرها هر کیلومتر ۲۰۸ میلیارد تومان

🔹قرارداد در قالب EPC منعقدشده و نوع این قرارداد به معنی قیمت مقطوع است

🔹در سال ۹۵ پیمانکار متروی قم ۲۵۲ میلیارد تومان کسری داشت

🔹از منابع داخلی شهرداری به مترو تزریق‌شده تا کار متوقف نشود و شهرداری همیشه نسبت به پروژه طلبکار بوده است

🔹اخذ مجوز هئیت دولت برای اختصاص ۲۵ درصد قرارداد پوژن و اختصاص ۵۵ واگن برای مترو قم در این قراراداد با منابع دولتی

🔹پیگیری امانت گرفتن واگن از مشهد برای تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم از طریق وزارت کشور

🔹خط A متروی قم تا سال ۱۴۰۴ می‌بایست به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights