گروه : اخبار استان
- نویسنده : مدیر مسئول
- 09 آبان 1402
- کد خبر 19256
- 451 بازدید
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
دکتر سیدمرتضی سقائیاننژاد در دیدار با دبیران و فعالین تشکلهای اسلامی دانشجویی دانشگاههای استان قم:
🔹دستگاه مکانیزه حفاری جزئی از اموال پیمانکار است و اگر قرار بود در مالکیت شهرداری بهعنوان کارفرمای پروژه باشد باید ۶ میلیون یورو به پیمانکار پرداخت میشد
🔹نمایندگان سازمان بازرسی هشت ماه نظارت بر عملکرد سازمان قطار شهری داشتهاند و بر سلامت آن صحه گذاشتند
🔹هزینه اجرای پروژه در قرارداد اولیه مترو قم هر کیلومتر ۱۰۱ میلیارد تومان، همزمان در دیگر شهرها هر کیلومتر ۲۰۸ میلیارد تومان
🔹قرارداد در قالب EPC منعقدشده و نوع این قرارداد به معنی قیمت مقطوع است
🔹در سال ۹۵ پیمانکار متروی قم ۲۵۲ میلیارد تومان کسری داشت
🔹از منابع داخلی شهرداری به مترو تزریقشده تا کار متوقف نشود و شهرداری همیشه نسبت به پروژه طلبکار بوده است
🔹اخذ مجوز هئیت دولت برای اختصاص ۲۵ درصد قرارداد پوژن و اختصاص ۵۵ واگن برای مترو قم در این قراراداد با منابع دولتی
🔹پیگیری امانت گرفتن واگن از مشهد برای تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم از طریق وزارت کشور
🔹خط A متروی قم تا سال ۱۴۰۴ میبایست بهصورت کامل به بهرهبرداری برسد.
https://qomgoya.ir/?p=19256