×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تأکید پروژه‌های شهری بر توسعه عمرانی، ایمنی و مسائل فرهنگی شهر/برنامه شهرداری قم برای توسعه کتابخانه در شهر

سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ قرار است ۱۷۰ پروژه در گام‌های متعدد به بهره برداری برسد که امروز شاهد گام دوم آن هستیم.
وی با اشاره به تنوع پروژه‌های افتتاح شده در این گام افزود: این پروژه‌ها توسعه عمرانی شهر، ایمنی و مسائل فرهنگی شهری را در برمی‌گیرد.
شهردار قم گفت: با توجه به نگرانی‌هایی درباره بلوار پیامبر اعظم (ص) وجود داشت، اجرای پروژه‌های بزرگ فرهنگی در این بلوار تسهیل شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر کتابخانه بزرگ تاریخ اسلام در این بلوار در حال احداث است که بزرگترین کتابخانه خاورمیانه در حوزه تشیع است.
سقائیان نژاد به ساخت شهربازی معارفی در این بلوار اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوع پروژه‌های خدماتی و اقامتی نیز به تناسب پیش می‌روند.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۹ پروژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال پیگیری است که هر کدام در جای خود ضرورت دارد افزود: پروژه‌های اقامتی که باید ماندگاری زائر در شهر قم را ارتقا دهد در حال تکمیل بوده و در کنار آن ۵ مسجد بزرگ ساخته می‌شود.
شهردار قم با اشاره به افتتاح فاز دوم بوستان خضر ادامه داد: فاز اول این بوستان سال گذشته افتتاح شد که فاز دوم به مساحت ۴۵ هکتار امروز افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بوستان خضر یکی از حلقه‌های بوستان بزرگ هزار هکتاری است اضافه کرد: پیوست فرهنگی بوستان خضر هم مجموعه فرهنگی و کتابخانه این بوستان است که امروز کلنگ زنی شد.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه در در معابر اطراف بوستان خضر کتابخانه وجود ندارد افزود: اعتقاد من این است که با توجه به شرایط خاص شهر قم به جای فرهنگسرا کتابخانه را گسترش دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights