×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قم میزبان جشنواره فیلم «حوا» می‌شود
مهدی جنتی

امیرعلی عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره فیلم «حوا» در قم، اظهار کرد: این رویداد به مرکزیت تهران و اکران آثار متنوعی از فیلم‌های بلند داستانی، فیلم کوتاه و فیلم مستند در هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: قم به عنوان یکی از میزبانان برگزاری این جشنواره برخی از آثار منتخب این رویداد را در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ونوس اکران خواهد کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم، رویکرد اصلی این جشنواره را پرداختن به موضوعاتی نظیر تحکیم خانواده و جایگاه زنان در جامعه برشمرد و تصریح کرد: زبان هنر کارگشای حل بسیاری از مسائل است و ما باید جایگاه حقیقی و والای زن، همچنین اهمیت مقوله خانواده در جامعه را با زبان رسای هنر، به ویژه سینما تبیین کنیم.
وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما در دوره جدید، برگزاری جشنواره‌های سینمایی در استان قم بوده و در همین راستا آثار جشنواره مستند «سینما حقیقت» و جشنواره فیلم «فجر» در سال گذشته اکران شد و در سال جاری نیز با هدف بهره‌مندی آسان و فراگیر علاقه‌مندان قمی، مشارکت در اکران آثار رویدادهایی از این دست قطعاً در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواهد بود.
عموزاده به موقعیت ممتاز فرهنگی قم اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های سینمایی در قم زمینه نقد و بررسی تولیدات سینمای ایران را برای اندیشمندان و نخبگان متعدد حوزه دین، اندیشه و هنر در قم فراهم می‌کند و در سال‌های گذشته نیز نظرات و نقدهای سینمایی اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه بویژه حوزه دین به سازمان سینمایی منعکس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights