×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس نیازهای بخش صنعت باشد حمایت شرکت آب و فاضلاب از فعالیت‌های پژوهشی

 مهندس حسن بختیاری در مراسم امضا این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت ارتباط بین مجموعه صنعت و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط و تعامل صنعت با دانشگاه می‌تواند منجر به تحول در حل مسائل شود.

وی در این مراسم که معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب و برخی از معاونین و مدیران دانشگاه قم نیز حضور داشتند، با تأکید بر لزوم به‌روز بودن دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه ما امروز در میدان عمل نیاز داریم آن است که برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس مقتضیات و نیازهای بخش صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، حضور میدانی اساتید دانشگاه و دانشجویان در بخش صنعت را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: حضور میدانی باعث می‌شود که نسل جدید دانشگاه با رویکرد عملی و شناخت کامل‌تر نسبت به مسائل ورود پیدا کنند.

وی بازدید مجموعه دانشگاه از تأسیسات آب و فاضلاب را یک نیاز دانست و گفت: هدف ما حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در قالب پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی است که این مهم قطعاً به ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه کمک می‌کند.

دانشگاه بُریده از صنعت ناکارآمد است

رئیس دانشگاه قم نیز در این مراسم، بر عملیاتی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب تأکید کرد و اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی کلمه یک رابطه بُرد بُرد به شمار می‌رود.

وی دانشگاه بُریده از صنعت را ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: در رسالت جدید وزارت علوم، بر ضرورت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تأکید شده است تا فعالیت‌های دانشگاه از یک کار آکادمیک و تئوری به مرحله عمل وارد شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی با بیان اینکه رسالت نخست دانشگاه قم تأمین نیازهای فناوری استان از نظر تئوری و فناوری است، ابراز داشت: امیدواریم با ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی که در دانشگاه قم وجود دارد بتوانیم به بهترین نحو ممکن، به رسالتی که بر عهده داریم جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه قم به امضا مهندس بختیاری و حجت‌الاسلام شریفی رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights