×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اهداف و سلوک شهدا محور فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی باشد

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز سه‌شنبه در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهید حسین مالکی نژاد، بابیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مسأله مداحی و مرثیه‌سرایی یک جایگاه ویژه‌ای پیداکرده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی، اشعار مداحی رنگ و بو و جنس دیگری پیداکرده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از دوران انقلاب اسلامی اشعاری که در خصوص اهل‌بیت علیهم‌السلام سروده می‌شود فارغ از زمان و مکان بود درحالی‌که بعد از انقلاب این اشعار منطبق با شرایط سیاسی و اجتماعی زمانه شد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: در قالب کنگره شهید مالکی‌نژاد به‌عنوان شهید شاخص جامعه مداحان کشور در سال‌جاری شایسته است شرایط سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی به همراه اهداف شهدای گران‌قدر به مردم منتقل شود.
وی ادامه داد: در قالب این کنگره‌ها باید اهداف و ارزش‌های شهدا و انقلاب به‌درستی به نسل جوان منتقل شود، هنوز فاصله زیادی بین نهادهای مختلف فرهنگی، آموزشی و اجرایی با سیره و سلوک شهدا وجود دارد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه بر اهمیت بیان تأثیرات انقلاب در عرصه شعر و مداحی و همچنین بیان سیره شهدا در قالب برگزاری کنگره‌های شهدا، تأکید دوباره کرد.
وی بابیان اینکه مداحان شهر قم ازنظر اعتقادی‌، اخلاقی و روح انقلابی‌گری اسوه هستند، عنوان کرد: مداحان شهر قم باید همیشه سرآمد و اسوه مداحان سراسر جهان باشند.
وی با تأکید دوباره بر روح انقلابی‌گری در بین جامعه مداحان استان قم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مداحان شهر قم این است که به عرصه مداحی به چشم شغل و تجارت نگاه نمی‌کنند و ارتباط مستمر و دائمی با بیوت مراجع دارند.
وی همچنین نسبت به‌ضرورت تدوین منظومه‌ای از زندگینامه مجموعه مداحان استان قم تأکید کرد.
آیت‌الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: هنوز ما به حقیقت انقلاب اسلامی نرسیده‌ایم، این مسأله به‌نوبه خود نشان از عظمت و حقیقت الهی آن است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود انقلاب اسلامی انفجار نور بود یک ادعای کاملاً واقعی است، انوار نورانی انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های زندگی افراد تأثیرگذار بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights