×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیریت تامین و توزیع آب بدون همراهی مردم امکان پذیر نیست / ضرورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب

مهندس حسن بختیاری در جمع نمازگزاران جمعه شهر پردیسان با اشاره به نام‌گذاری هفته پایانی خردادماه به عنوان «هفته صرفه‌جویی در مصرف آب» گفت: با توجه به اینکه کم‌آبی در کشور ما از گذشته به عنوان یک دغدغه وجود داشته، این نام‌گذاری به منظور توجه هر چه بیشتر به اهمیت آب انجام شده است.

وی شعار هفته صرفه جویی سال جاری را «ایران، تغییر اقلیم، مسئولیت پذیری» اعلام کرد و با تأکید بر اینکه مدیریت آب در کشور بدون همراهی مردم امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مردم عزیز باید با مسئولیت‌پذیری برای مقابله با مشکل کمبود آب در کشور مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه عمده آب موردنیاز قم از فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری به استان منتقل می‌شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع مسئله آب در قم از حساسیت بیشتری برخوردار است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه آب شهر پردیسان از سدکوچری تأمین می‌شود، ابراز داشت: با وجود اینکه بخشی از آب دیگر مناطق قم از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود اما پردیسان به صورت کامل از آب سدکوچری برخوردار است و همین موضوع اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب را در این شهر بیشتر می‌کند.

مهندس بختیاری با بیان اینکه تغییر اقلیم ذخایر آبی را در کشور دچار محدودیت کرده است، یادآور شد: کاهش بارندگی‌های سالیانه نیز بر مشکلات کم‌آبی افزوده و به همین علت ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف بیش از گذشته است.

وی استفاده درست از آب را بزرگ‌ترین شکر گذاری از این نعمت الهی دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که با آن مواجه هستیم وظیفه همه افراد جامعه است تا در استفاده صحیح از آب دقت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اهمیت آب در آیات و روایات و نقش مهم آب در زندگی انسان‌ها خاطرنشان کرد: در شرایط موجود توصیه به صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف، مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی از راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» خبر داد و گفت: امیدواریم همه مردم به این پویش بپیوندند و با کاهش ۱۰ درصدی در مصارف خود، بتوانیم از تابستان امسال بدون مشکلی در تأمین آب شهروندان عبور کنیم.

مهندس بختیاری با بیان اینکه در برخی از مناطق استان با کمبود منابع آب مواجه هستیم، اظهار داشت: اگر صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب در این مناطق مدنظر قرار گیرد می‌توانیم بر مشکلات ناشی از کم آبی فائق آییم. وی بر ضرورت استفاده از روش‌های نوین در آبیاری فضاهای سبز خصوصی و عمومی تأکید و خاطرنشان کرد: هر کدام از مردم عزیز به عنوان همیاران آب می‌توانند خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب را برای مدیریت تأمین و توزیع آب و گذر از تابستان گرم یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها را در پردیسان غیرضروری دانست و یادآور شد: با توجه به تأمین آب پردیسان از سد کوچری که از کیفیت بالایی برخوردار است نیاز به استفاده از آب‌شیرین‌کن در این منطقه وجود ندارد زیرا حدود بیش از ۷۰ درصد آبی که وارد این دستگاه‌ها می‌شود به هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه صد در صد شهر پردیسان از شبکه فاضلاب برخوردار است، گفت: این در حالی است که برخی از مناطق شهر قم مشکل دفع بهداشتی فاضلاب را دارند و در حال حاضر توان مالی برای توسعه شبکه فاضلاب در این مناطق وجود ندارد.

مهندس بختیاری در پایان سخنان خود بار دیگر بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از این مایع حیاتی برای عبور از تابستان تأکید کرد و گفت: هر چه مصرف آب در شهر پردیسان کاهش پیدا کند مناطق بیشتری از شهر قم می‌توانند از آب با کیفیت‌تر برخوردار شوند.
یادآور می شود در حاشیه نماز جمعه شهر پردیسان، میز خدمت جهادی شرکت آب و فاضلاب استان قم با حضور مدیران و کارشناسان این شرکت برپا  و به سوالات و مشکلات مردم پاسخ داده شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights