×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
عمل به رهنمودهای قرآن مشکل گشای مؤمنان است

آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح مائده نور و آئین ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه خواهران در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است که ماه تحول و وقت رویش‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن برای همه ماه‌ها، روزها و ساعت‌های ما است ولی در ماه مبارک رمضان اثر خاصی دارد، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماهی است که شب قدر در آن واقع شده و مقدرات الهی در این شب رقم می خورد و به حجت خدا ابلاغ می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند درباره قرآن فرموده که این قرآن شفاء و رحمت برای مؤمنین است، گفت: عنوان شفاء در مواردی به کار می رود که درد، مشکل و مریضی وجود داشته باشد و این درد را متخصص شناسایی و درمان مخصوص آن را تجویز می کند.

وی با بیان اینکه برای درمان درد و مریضی علاوه بر تشخیص باید به موقع اقدام کرد، گفت: قرآن کریم شفاء است مشروط به این که شخص هم درد را حس کند و بداند که مریض است، هم متخصص را بشناسد، هم به موقع مراجعه کند و هم درمان ها و رهنمون های آن را رعایت کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: همانطور که اگر انسان به پزشک مراجعه کند، بیماری را تشخیص دهد، دارو را تهیه کند ولی از آن استفاده نکند درمان نمی شود، قرآن هم اگر فقط تلاوت شود ولی در عمل به کار گرفته نشود شفا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما باید بدانیم که نیازمند رهنمودهای قرآن هستیم، ابراز کرد: باید در هنگام تلات قرآن در آیات آن تأمل کنیم و معانی آن را مطالعه کنیم و به آن عمل کنیم تا هر روز دردهای خود را به برکت قرآن درمان کنیم و اگر این کار را نکنیم همین قرآن برای ظالمان چیزی جز خسارت و زیان نمی افزاید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights