×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آبرسانی شبانه‌روزی به زائران میلیونی جمکران در ایام نیمه شعبان / توزیع ۶۲۰ هزار لیتر آب در بین موکب‌ها

مهندس حسن بختیاری با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در ایام نیمه شعبان، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی که از مدت‌ها قبل انجام شده بود و تلاش و کوشش شبانه‌روزی همکارانمان در بخش‌های مختلف، مشکلی در تأمین آب شرب و بهداشتی زائران میلیونی جمکران در ایام نیمه شعبان نداشتیم.

وی به تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و  شیرین کردن آب شبکه بهداشتی در محدوده مسجد مقدس جمکران، پایش مستمر،  پایش مستمر آیتم‌های کیفی آب با هماهنگی مرکز بهداشت،  شستشوی شبکه آبرسانی آب و مانور شیرآلات و فشارشکن‌ها و  شستشوی و سم‌پاشی شبکه جمع‌آوری فاضلاب را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کنترل آنلاین کیفیت آب از لحاظ کلر آزاد باقیمانده و EC بر روی شبکه بهداشتی و شرب مسجد مقدس جمکران و شبکه بهداشتی حرم مطهر(س) در حریم ۳ کیلومتری شبکه آبرسانی در ایام نیمه شعبان گفت: آزمایشگاه سیار آب و فاضلاب نیز در این ایام به منظور پایش آیتم‌های کیفی شبکه آبرسانی و تانکرهای سیار و ثابت در محدوده مسجد مقدس جمکران مستقر شد.

وی استقرار ۱۵ تانکر در مسیر موکب‌ها با رعایت ملاحظات امنیتی و بهداشتی، نصب دیزل ژنراتور در تلمبه‌خانه فاضلاب شماره سه جهت تأمین برق اضطراری و نصب سیستم علمک آبگیری در یکی از تأسیسات موجود در بلوار پیامبر اعظم (ص) را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نیمه شعبان ذکر کرد و یادآور شد: در این ایام ۶۲۰ هزار لیتر آب با به‌کارگیری ۱۰ دستگاه تانکر سیار از شهرهای قم، کاشان و تهران با نظارت و کنترل دقیق مراکز بهداشتی در بین موکب‌های مستقر در بلوار پیامبر اعظم توزیع شد.

مهندس بختیاری همچنین از توزیع ۱۰۰ هزار بطری آب‌معدنی در بین موکب‌ها خبر داد و گفت: ۳ اکیپ امداد و حوادث شبکه آب و لجستیک موتوری نیز به منظور آمادگی رفع حوادث شبکه در حوزه‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران مستقر شد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نیمه شعبان شبکه آب فضای سبز بلوار پیامبر اعظم(ص) به شبکه آب شرب شهری متصل شد تا در صورت لزوم از آن برای آبرسانی به موکب‌ها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش ضریب امنیتی منابع آب تأمین‌کننده در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: پایش تصویری و نوری تأسیسات، نصب سیستم هشدار خطر و اتصال به پلیس ۱۱۰، افزایش نگهبانان و گشت زنی مدام نیروهای دفتر حراست در تأسیسات و مخازن اصلی از جمله این اقدامات است.

 وی در ادامه با اشاره به اقدامات فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان قم در ایام نیمه شعبان، از برپایی موکب جهاد تبیین با مشارکت صنعت آب و برق استان در میدان آل یاسین خبر داد و ابراز داشت: پذیرایی از زائرین مسجد مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجرای نمایش با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، اجرای گروه‌های همخوانی، تواشیح و سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت و راهکارهای مدیریت مصرف آب و برق و توزیع کتاب داستان ویژه کودکان از جمله این اقدامات است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights