×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش محوری نسل جوان مسجدی در تحولات مهم انقلاب اسلامی / مساجد نقطه شروع رشد و تعالی نوجوانان

سید محمدتقی شاهچراغی در مجلس در در همایش «دهه هشتادی ها و نودی های کادر» کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در تالار مرکزی شهر برگزار شد گفت: تلاش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد جای تقدیر دارد و اتفاقات خوبی در این مقطع در قم در حال رقم خوردن است.

استاندار قم افزود: نقطه شروع تحولات و رشد و تعالی نوجوانان و جوانان از مساجد است و مساجد در تربیت انسان های وارسته و بزرگ نقش بسیاری مهمی دارند.

وی بیان کرد: در حوادث اخیر دشمن با همه امکانات وارد شد اما با بصیرت مردم آن چه می خواستند اتفاق نیفتاد و بسیاری از توطئه ها خنثی شد.

شاهچراغی عنوان کرد: پس از فرمان امام خمینی (ره) برای حضور جوانان در عرصه دفاع از کشور، بسیاری از جوانان و مردم که پرورش یافته مساجد بودند حضور یافتند، بسیاری از صحنه های انقلابی و دفاعی نیز توسط نسل جوان رقم خورد و افتخارات زیادی آفریدند.

وی تصریح کرد: در بدترین شرایط در جنگ نمازها ساقط نمی شد و آنها پرورش یافته مساجد بودند، بسیاری از جوانان در جهت تحقق انقلاب اسلامی و در جبهه های علیه کفر و در جنگ تحمیلی جانفشانی‌های زیادی کردند و این فرزندان تربیت یافته مساجد بودند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: از برکات مسجد و نماز وصل شدن انسان ها به خدای متعال است و ما چهره‌های نورانی زیادی را در جنگ و دفاع مقدس داشتیم که به مقام شهادت رسیدند.

وی گفت: استفاده از فرصت ها براساس روایات و آیات الهی اهمیت زیادی دارد و نسل امروز باید به آن توجه داشته باشند و از ظرفیت مساجد می توان برای بهره وری از فرصت ها استفاده کرد.

شاهچراغی افزود: شهادت والاترین درجه ای است که انسان را به تعالی می رساند و اگر می خواهیم به این رشد و تعالی برسیم باید ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم.

وی بیان کرد: مسجد زمینه ساز همدلی و همراهی است، همچنین محور بسیاری از حرکت ها و دفاع از انقلاب جوانان هستند و مساجد بهترین بستر برای تربیت فرزندانی است که می توانند گام های متعالی بردارند.

گفتنی است ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برای اولین بار در کشور از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال به عنوان کادر در واحدهای مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده می کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights