×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ادامه عملیات آماده‌سازی بستر و کاشت درخت در ۱۵ هکتار از اراضی بوستان معصومیه

اراضی جنگلی در حاشیه شهر به‌عنوان کمربند سبز شهری علاوه بر کارکرد اکولوژیک و کنترل‌کننده آلودگی هوا، در بسیاری از مواقع کارکرد خدماتی و تفریحی دارند و می‌توانند در این زمینه ظرفیت خوبی باشند.

بوستان معصومیه در جنوب غربی شهر قم با مساحتی بیش از ۴۰۰ هکتار علاوه بر اینکه قسمتی از کمربند سبز شهری قم بوده، در مسیر تردد مرکز کشور نیز قرار گرفته است که این بوستان می‌تواند علاوه بر کارکرد اکولوژیک ظرفیت خدماتی بسیار خوبی نیز باشد.

در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در زمینه تغییر شبکه آبیاری این بوستان صورت گرفته و این طرح پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است که برخی بخش‌های این بوستان دچار نقایصی بوده و درختان آن دچار مشکل بودند که اقدامات بهسازی انجام و برای ۱۵ هکتار از عرصه نیز شبکه آبیاری تحت‌فشار اجراشده و عملیات آماده‌سازی بستر برای آن انجام شد.

در این راستا عملیات کاشت در این بخش بوستان معصومیه آغازشده است که با کاشت فضای سبز در این بخش، شاهد تکمیل بخش زیادی از کاشت درختان در مجموعه خواهیم بود و بخش‌های خدماتی در ادامه تکمیل خواهد شد.

گفتنی است اولویت کاشت در این عرصه با درختان مثمر و میوه بوده است و بیشتر از گونه زیتون استفاده‌شده که سازگاری بیشتری نیز با کمبود منابع آبی دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights