×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع ۳۹۱ میلیاردی اعتبارات هزنیه‌ای در استان قم

حسن نادری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود ضمن اشاره به مأموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه تحت عنوان مؤلفه‌های نظارت، راهبری و مدیریت برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استان اظها کرد: این سازمان در زمینه مباحث مربوط به رشد اقتصادی استان نیز فعالیت می‌کند که این برنامه ریزی‌ و هماهنگی‌ها مربوط به امور اقتصادی، مدیریت بودجه،  نظام فنی و اجرایی، توسعه منابع انسانی و امور استخدامی، فعالیت‌های اطلاعات مکانی، بهره وری در پژوهش‌ها و آموزش کارکنان دولت است.

وی با بیان اینکه بهره وری نیروی انسانی و کارهای مربوط به اثربخشی و اصلاح فرآیندها بر عهده این سازمان است و طبق قانون یک درصد از اعتبارات اختصاصی به استان باید به پژوهش‌های کاربردی داده شود تصریح کرد: این برنامه ریزی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق می شود.

نادری با اشاره به اعتبارات هزینه ای که ۲۳ دستگاه استان را شامل می‌شود خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۳۱۹ میلیارد و در سال ۱۴۰۱، ۳۹۱ میلیارد تومان در بین دستگاه‌ها توزیع گردید.
او ضمن اشاره به اعتبارات تملک مصوب سال ۱۴۰۰ گفت: مبلغ ۴۴۱ میلیارد تومان با ۷۵ درصد تخصیص برای ۴۱۸ پروژه عمرانی بوده که این مقدار در سال ۱۴۰۱ به ۶۱۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: در سفر ریاست جمهوری به قم تعداد ۱۴۷ مصوبه برای ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ثبت شد که ۱۴ مصوبه تسهیلاتی، ۸۱ مصوبه اعتباری و ۵۴ مصوبه مجوزی و تعیین تکلیفی وجود داشت که مجموعاً ۲۰۱۵ میلیارد تومان اعتبارات و ۱۳ میلیارد تسهیلات در این سفر به تصویب رسید.

 

نادری با اشاره به تحقق رشد اقتصادی در استان میزان آن را در بخش کشاورزی ۱۰٫۱ درصد، در بخش معدن ۶٫۸ درصد، در بخش صنعت ۹ درصد، در بخش خدمات ۷٫۲ درصد و در بخش رشد اقتصادی استان ۷٫۸ درصد دانست و یاد آور شد: در خصوص سرمایه گذاری‌ای که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) داشته ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار تصویبی صورت گرفت.
او با اشاره به رتبه استان قم در زمینه جمعیت این رتبه را جایگاه بیستم دانست و گفت: در زمینه وسعت استان ما رتبه ۳۱ کشور و در زمینه تورم سالانه ۴۰٫۵ درصد  هستیم که رتبه استان قم در بین استان‌های کشور ۲۸ و همچنین در خصص سایر شاخص‌ها در نرخ بیکاری ۹٫۲ درصد و رتبه بیستم، تسهیلات به سپرده های بانکی ۷۴ درصد و دارای رتبه ۲۲ کشور و در زمینه تولید ناخالص داخلی در کشور عدد ۵۰۳۱۴ ثبت شده که استان رتبه ۲۳ کشور را در این زمینه دارست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به وضعیت پروژه‌های مهم استان از جمله محور قم کهک تأکید کرد: برای احداث راه اصلی محور «قم-کهک» طول مسیر ۲۸ کیلومتر بوده و حدود ۵۴ میلیارد تومان اعتبار دارد همچنین پیشرفت فیزیکی تقاطع ورجان ۵۰ درصد و پیشرفت فیزیکی کل مسیر که توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست، حدود ۲۰ درصد بوده و پیش بینی می شود کل پروژه در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

نادری در ادامه با اشاره به فاضلاب مسکن مهر پردیسان تصریح کرد: مطالعات ماده ۲۳ انجام و پروژه در سال ۱۴۰۰ به تصویب نهایی سازمان برنامه و بودجه کشور رسید؛ که اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۰۳ کیلومتر شبکه فرعی و اجرای تصفیه خانه با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در شبانه روز انجام شده و برای این کار هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و منابع بخش خصوصی در نظر گرفته شد.

او با یادآوری مسأله تامین آب آشامیدنی پایدار روستایی افزود:در قالب مجتمع آبرسانی روستایی تا کنون ۷۴ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی از آب آشامیدنی پایدار بهره مند شده‌اند، که در سال گذشته ۱۸ روستای دهستان قمرود با ۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد و همچنین آبرسانی به ۱۲ روستای دهستان قنوات، با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در خصوص پروژه خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب قم به شهرک‌های صنعتی شامل شه‎‎رک‌های صنعتی شکوهیه، محمود آباد و الغدیر بیان کرد: اقدامات در این خصوص صورت گرفته است.
نادری در پایان با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در مجلس و اجرای آرام آن توسط دولت به بهربرداری از ۲۰ واحد آموزشی با ۱۱۰ کلاس درس و زیربنای ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان افزود: ۱۶ واحد آموزشی با ۹۷ کلاس هم در حال آماده شدن است که پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights