×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

آیت‌الله غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنج شنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم در مرکز آموزش قوه قضاییه با اشاره به توفیقات خیلی زیاد دستگاه قضاء به رغم حجم بالای کار و سنگینی وظایف اظهار کرد: مردم امیدشان به قوه قضاییه بیش از گذشته شده است که این مرهون تلاش‌های کارکنان و قضات این قوه است.
 
وی با بیان اینکه کمبود نیروی قاضی و اداری در دستگاه وجود دارید خاطر نشان کرد: حجم، نوع و توقعات کار فعلی، با این ترتیبی که پیش می‌رود قابل دوام نیست؛ پس باید یک اقدام فوق‌العاده‌ای در این رابطه صورت بگیرد که راه حل نخست حل مشکلات این مسئله، کم کردن ورودی به به دستگاه قضایی را کم کنیم که برای این موضوع برنامه‌ریزی شده است؛ اگر ورودی‌ها زیاد شود، حتی اگر نیروی اداری و قاضی افزوده شود، باز ما عقب خواهیم بود.
 
رئیس دستگاه قضایی کشور با بیان اینکه برای کاهش ورودی‌ها به سیستم در جایی نیاز به اصلاحات قانون و در جایی دیگر کم کردن عناوین مجرمانه کم شود ، ابراز امیدواری کرد: در مجموع باید اقداماتی صورت پذیرد تا پرونده‌های قوه قضاییه که زیاد است، کاهش داده شود، که این مهم با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود امکان پذیر است.
محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ما می‌خواهیم نحوه نشان نیرو، جذب نیرو، گزینش نیرو و به کارگیری نیرو را متفاوت با قبل انجام دهیم که این طرح ۵-۶ ماه است که شروع شده و در این راستا ۲۵۰ نفر طلبه مستعد فاضل و درس‌خوان را نشان کرده‌ایم.
 
وی در خصوص معیشت کارکنان مجموعه قضایی اظهار کرد: باید توجه داشت که مشکل معیشت تنها برای کارکنان قوه قضائیه نیست بلکه همه اقشار مردم گرفتار آن هستند اما تلاشی که طی ۸-۹ ماه گذشته برای این موضوع در ستاد انجام شده، در طول ۴ دهه گذشته هیچ وقت به این اندازه منسجم برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان نشده است. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در هیچ دوره‌ای به این اندازه تعامل صورت نگرفته است.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights