×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار با سرپرست صمت و جمعی از معاونین سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قم با وی در باره اقدامات وزارت صمت در خصوص برنامه ها وپروژه های وزارت صمت اظهار داشت:
وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه درج قیمت تولیدکننده و شفافیت آنالیز قیمتها، شاهکار وزارت صمت است، آنالیز دقیق قیمت ها مانع از افزایش قیمت می شود، همچنین باید مسیر ارز ترجیحی اعمال مدیریت شود.در مدیریت بازار، عزمی جدی به کار گرفته ایم
قیمت خودرو در کشور متاثر از عوامل مختلفی است که مهم ترین عامل این است که خودرو سرمایه ای به شمار می رود و مصرفی محسوب نمی شود.
نماینده مردم قم در مجلس افزود: وقتی خودرو به عنوان سرمایه شناخته می شود و نقدینگی نیز در دست مردم زیاد باشد مشکلاتی در این زمینه ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: همچنین اگر بازار سرمایه نامطمئن باشد دیگر مردم اطمینانی به بازار و اقتصاد ندارند، اطمینان در اقتصاد معنایش این است که مردم بدانند که جریان اقتصاد کشور از نقطه عطف و مقطعی مشخص یک روند هموار است و پرفراز و نشیب نیست، یعنی باید رفتار دولت و اقتصاد کشور قابل پیش بینی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان کرد: وقتی این رفتار قابل پیش بینی شد مردم می توانند سرمایه را در بخشی مطمئن قرار دهند، آن چه سالیان سال نشان داده مردم سرمایه را به ارز و سکه تبدیل می‌کنند چون می دانند ضرر نمی کنند.
.
نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: یکی از راهبردها این است که مسئولان وضعیت اقتصادی را سه سمتی ببرند که خودرو به کالای مصرفی تبدیل شود، برخی از اقدامات صمت خوب است ولی در مسکن و آرامبخش است و اثری ماندگار ندارد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر نیاز به مدل عرضه و تقاضا از ابتدای بشریت است، در این باره نیاز با عرضه و تقاضا باید بالانس باشد، راههایی در این باره وجود دارد که می توان نیاز را رفع کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری عنوان کرد: در جهت مدیریت اقتصادی به روحیه انقلابی نیاز داریم و هر قدمی که برای خدا برداشته شود ماندگار است، در این باره بازرسان صنعت و معدن پیگیر هستیم.
در ادامه اکبر ابدالی محمدی سرپرست سازمان صمت قم عنوان کرد: بازرسی و نظارت بسیار گسترده ای در بازار وجود دارد و در مدیریت بازار، عزمی جدی به کار گرفته ایم تا در تامین و توزیع اقلام ضروری بتوانیم گام های موثری در جهت رفاه مردم برداریم.
ابدالی محمدی تصریح کرد: خوشبختانه آمار نشان دهنده اقدامات اثربخشی است، امروز ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی را در دو هفته بازرسی کرده ایم و قم از نظر کنترل بازار وضعیت بهتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: با بازرسی های اخیر پیرامون گران فروشی و کم فروشی، ۱۲۰۰ پرونده تشکیل شده است، در این راستا اکثریت اصناف افرادی مومن و مقید به قانون هستند.
وی تصریح کرد:تلفن ۱۲۴ برای گزارش گرانفروشی تبدیل به سامانه شده است و با کمک خواهران بسیجی از ساعت۸ صبح تا ۸ شببا ۸ خط انلاین در مرکز جهت پاسخگویی به شهروندان مستقر هستیم تا نظارت را گسترش دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights