×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم درآستانه روزملی روابط عمومی وارتباطات

بسم الله الرحمن الرحیم
بیست وهفتم اردیبهشت ماه روزملی ارتباطات وروابط عمومی را به تمام فعالان عرصه های موثر روابط عمومی وجهان ارتباطات ورسانه ها تبریک می گوییم ودربرابرزحمات وهمت وسعیشان سپاس گزاری می شود.
روابط عمومی هاوفعالان میدان ارتباطات بازوی قوی دستگاه درمشتری مداری ، تکریم ارباب رجوع وبهره وری   هستند و میزان کارایی و اثربخشی دستگاه را باید درجایگاه روابط عمومی آن دستگاه ونوع نگرش مدیران جستجو نمود.
سعه صدر؛ خویشتن داری؛ امانت داری؛ راستگویی؛ خوش اخلاقی؛ مردم داری؛ انصاف؛ ملجا و مرجع مردم؛ محور وفاق و الفت بین نیروها؛ خستگی ناپذیری؛ اشراف و اعتقاد به ماموریت وباوربه رسالت سازمان و دستگاه؛ خط ارتباطی میان تمام رسانه ها و خبرگزاری ها؛ محور تعامل بین دستگاهی؛ امیدآفرینی؛ انتقادپذیری و خودانتقادی؛ آینده پژوهی و پژوهشگری ؛ مستند سازی؛ پیش بینی از اتفاقات و حوادث احتمالی وبه هوش داری وهوشمند سازی سازمان از ویژگی های روابط عمومی موفق و برتر شمرده می شود.
از اهم ارکان روابط عمومی کارآمدوحرفه ای در اطلاع رسانی، اقناع افکار عمومی و آگاهی بخشی به  جامعه، شناسایی موانع پیشرفت و نقاط قوت وضعف و تهدیدات و فرصت ها، جلب مشارکت مردم وجهت گیری وجهت سازی و اعتماد آفرینی آنان برای دستگاه و یا موسسه مربوط می باشد.
روابط عمومی ها باید بیش ازپرداختن به دفاع از عملکردسازمانی، بر محوریت مردم و جلب رضایت و مشارکت و اعتمادآنان تلاش  کنند.
آنان پل ارتباطات میان مردم ومدیران دستگاه  به صورت دوسویه ورفت وبرگشت وچشمان تیزبین دستگاه دربرابر رخدادهای درون جامعه می باشند، تابه موقع و دقیق و صحیح و به دورازحب وبغض شخصی  ویاسازمانی به انجام وظایف بپردازد و در پیشرفت و رشد اهداف سازمان که همان خدمت رسانی به موقع به مردم هست اقدام کند.وازافول وایستایی وانزوا واعوجاج جلوگیری می کند.
جایگاه روابط عمومی در سازمان های پویا و اثربخش  دارای اهمیت ویژه است و کمک پیش برنده در ماموریت ها و تحقق اهداف وتحقق برنامه ها دارد.ودیده بان داخل وخارج دستگاه درجهت ارتقاوپیشرفت وقوی سازی آن هستند.وسهمی شایسته واثربخش درمدیریت صحیح بحران ها واجرای سیاست هاوبرنامه های جاری دستگاه دارند.
وجودروحیه فرهنگ جهادی وکارشبانه روزی فعالین روابط عمومی درالگوگیری نیروهای دستگاه ازآنان تاثیرکاربردی خواهدداشت.
تمام  اجزای سازمان بایدبه صورت عادلانه از وجود روابط عمومی وارتباطات ورسانه بهره مندگردند.
لازم است نگاه و باور مدیران ارشد سازمان ها به وجود روابط  عمومی به عنوان رکن مهم  موفقیت درمدیریت باشد  و نسبت به تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری این حوزه سرمایه گذاری شود.وازحمایت های شعاری عقب نشینی کنند.
مدیران باید ازنگاه تشریفاتی ؛تزیینی وتصنعی به روابط عمومی ها ورسانه ها پرهیز کنند!   بلکه باید در مدیریت استراتژیک  و راهبردی سازمان وخدمات رسانی به جامعه مخاطب مهم بدانندوآنان راازسرمایه های بی بدیل سازمان بشمارند.
محمدرضاقاسمی نیا
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights