×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نشست هم اندیشی کارگروه مشترک معاونت سوادآموزی و مدیریت تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان قم

محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی آموزش و پرورش در این جلسه که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج با اشاره به اسناد بالادستی در جهت همت همگانی برای کاهش نرخ بیسوادی گفت: درراستای همکاری همگانی دستگاه ها برای ارتقای سواد جامعه تفاهم نامه ای ما بین نهضت سوادآموزی و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته استانی را در راستای اجرای دقیق آیین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی از طرف کمیته ملی راهبری امری لازم و مهم است تصریح کرد در سال جاری تمام تلاش ها در حوزه سوادآموزی استان بر محور بیانیه گام دوم انقلاب وسندتحول بنیادین آموزش وپرورش وبرجلب مشارکت خیرین وگروه های جهادی استوار خواهد بود.
معاون سوادآموزی استان قم پرداختن به مفهوم جدید سواد و سوادآموزی تابعی را گامی رو به جلو و در راستای رسیدن به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین وتعمیق و توسعه سواد عنوان کرد و افزود: توسعه آموزش های تابعی وکاربردی به ویژه برای بهره برداران کشاورزی ودامداران وتمام روستاییان باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد تا افراد بتوانند با یادگیری مهارت های لازم بیشترین بازدهی را از شغل ومحصولات خود داشته باشند.
قاسمی نیا ادامه داد: همکاری معاونت سوادآموزی با جهاد کشاورزی در زمینه : شناسایی ، جذب و آموزش ونگهداشت افراد بی سواد و کم سواد ، تولید محتوای کاربردی و ارائه آموزش های لازم باتشکیل کارگاه برای آموزش دهندگان است.
عضو شورای معاونین استان قم خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن جریان مهم و فرهنگیِ سوادآموزی در مأموریت های جهادکشاورزی تشویق و ثبت نام روستائیان و تشکیل کلاس‌های سوادآموزی در روستا‌ها سرعت می‌گیرد.
وی با اشاره به گروه هدف این تفاهم نامه که ۱۰ تا ۶۰ سال می باشد ابراز امیدواری کرد با توجه به خدمات متعددی که جهادکشاورزی به روستا‌ها ارائه می‌کند و ارتباط مستمری که با روستاییان دارد می‌تواند همزمان در موضوع سوادآموزی و آموزش کم سوادان و بی سوادان روستا نقش موثری ایفا کند.
شایان ذکر است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ایمانی تبار مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان قم و آقایان شکوریان فرد مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، جاویدپور معاون مدیریت ترویج و آموزش، محقق رئیس اداره آموزش بهره برداران، کابلی کارشناس مسئول مرکز آموزش و خانم نورایی رئیس اداره آموزش و ترویج کشاورزی وآقای میری رییس اداره نظارت، سنجش وارزشیابی حضور داشتند و در ادامه نیز هر کدام از آنان به بیان پیشنهادها و نظرات کارشناسی خود پرداختند و بر تعامل و همراهی هر چه بیشتر در راستای عملیاتی نمودن مفاد تفاهم نامه تاکید نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights