×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتباط دانشگاه ها با صنعت و بازار تقویت شود/ اهمیت بومی سازی دانشجویان در دانشگاه ها

سید مهدی قریشی با اشاره به ظرفیتهای دانشگاه های استان گفت: بر اساس گزارشات، ۹۰ درصد داشجویان این دانشگاه را دانشجویان بومی تشکیل می دهند و این موضوع برای استان خیلی مهم است چرا که جابجایی دانشجویان از شهری به شهر دیگر علاوه بر هزینه های مادی از ابعاد مختلف فرهنگی ، اجتماعی و … اثرات منفی بدنبال دارد.

وی در ادامه افزود: رشته های تحصیلی دانشگاه شهاب دانش نیز جزو رشته هایی است که بازار کار خوبی دارد و باید دانشگاه های ما به سمت و سویی حرکت کنند که رشته های تحصیلی مبتنی بر نیاز ارائه شود و فارغ التحصیلان بتوانند مشغول بکار شوند ولی متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی دانشگاه ها رشته هایی وجود دارد که نه تنها در استان بلکه در کشور نیز به آنها نیاز و تقاضا وجود ندارد.

معاون استاندار قم ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنعت و بازار را مورد تاکید قرار داده و افزود: دانشگاه ها نباید منتظر این باشند که دستگاه های دولتی یا صنایع دنبال آنها بروند بلکه خود دانشگاه باید منشا اثر بوده و ظرفیتهای خود را عرضه کند. وی ادامه داد: در نسل جدید دانشگاه ها ارتباطات بیرونی آنقدر اهمیت دارد که حتی دیوار دانشگاه ها را نیز حذف می کنند تا به همین اندازه هم مانع بین دانشگاه و اجتماع وحود نداشته باشد.

گفتنی است در این بازدید مسائل و مشکلات دانشگاه شهاب دانش توسط مسئولان دانشگاه مطرح و معاون استاندار نیز از بخشهای مختلف دانشگاه بازدید نمود و در پایان خوابگاه دختران افتتاح گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights