×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ارائه یافتن تناسب مناسب محصول با بازار

اما شهود تضمینی نیست که محصول یا خدمات جدید شما مشتریان خود را پیدا کند یا حتی بازاری برای آنچه ارائه می دهید وجود داشته باشد.

دومینیک لونکار کارآفرین ثابت  Futurpreneur  است، که به استارت‌آپ‌ها کمک می‌کند تا شروع به کار کنند. او این پنج نکته را برای اطمینان از یافتن « محصول مناسب  بازار» ارائه می‌کند.

 

  1. تحقیقات لازم را انجام دهید
    ایده یک محصول یا خدمات جدید اغلب از یک فرضیه سرچشمه می گیرد. این روزها همه به تغذیه سالم و غذاهای ارگانیک علاقه دارند، بنابراین آب نبات ذرتی ارگانیک ایده خوبی است، درست است؟ “هیچ کس دیگری این کار را انجام نمی دهد، بنابراین بازار کاملا باز است!”

    شاید آن چیزها درست باشد. اما تا زمانی که کار را انجام ندهید، متوجه نخواهید شد.

    لونکار می‌گوید تحقیقات اولیه بازار کلید راه‌اندازی موفق محصول است. شما باید همه بازیکنان را بشناسید، چه کاری انجام می‌دهند، چگونه می‌فروشند و غیره. این امر به‌ویژه اگر تجربه زیادی در فضای مورد نظر ندارید مهم است.

    او توصیه می کند: “شما باید دست های خود را کثیف کنید، بیرون بروید و با مردم ملاقات کنید.” «از رقابت و بازار رقابت دیدن کنید. به همه وب سایت ها بروید قوانین و بهترین روش ها چیست؟ حتی اگر هدف شما شکستن این قوانین باشد، باز هم باید بدانید که آنها چیست. اگر می‌خواهید اختلال ایجاد کنید، باید بدانید که چه چیزی را مختل می‌کنید.»

    اگر چیزی یاد گرفتید که با ایده شما همخوانی ندارد – توجه کنید. بازار تغییر نخواهد کرد، بنابراین ممکن است مجبور شوید خود را وفق دهید.

 

 

  1. محصولی با نزدیک‌ترین نیاز بازار ایجاد کنید
    شما باید هر چه زودتر بدانید که آیا می توانید آنچه را که قصد فروش آن را دارید بفروشید یا خیر. لونکار می‌گوید هدف این است که تا حد امکان به محصولی با نزدیک‌ترین نیاز بازار شروع کنید نمونه‌ای که قابل استفاده باشد، دیدگاه شما را منعکس کند و کسی بتواند آن را بخرد.

    لونکار توضیح می دهد: «دو مکتب فکری در مورد چگونگی شروع فروش وجود دارد. اولی می‌گوید: «برو یک بازار بزرگ پیدا کن و سعی کن در آن نفوذ کنی» و دیگری می‌گوید: «یک جایگاه پیدا کن، ریشه بزن و سپس گسترش بده.» طبق تجربه من، هرچه جایگاه بیشتر باشد، بهتر است. بیشتر محصولات این گونه رشد می کنند.»

 

 

هرچه  بتوانید محصول را ارزان‌تر تست کنید، بهتر است. اولین تکرار شما معمولاً هرگز آخرین تکرار شما نیست. در عین حال، چیزی را آنقدر ارزان نکنید که مجبور باشید به همه توضیح دهید که چگونه چیز واقعی بهتر خواهد شد. تعادل داشته باشید.

 

 

  1. تا حد امکان بازخورد دریافت کنید
    لونکار پیشنهاد می‌کند که کارهای فروش خود را با خریدارانی شروع کنید که ارزش کاری را که انجام می‌دهید می‌دانند – به قول او “حداکثر مشتری همیشگی ” شما. این افراد نه تنها از شما خرید می کنند بلکه بازخورد ارزشمندی نیز به شما می دهند. هکاتون‌ها، آزمایشگاه‌های زنده، دموها، آزمایش‌ها – راه‌های مختلفی برای تعامل با مشتریان آزمایشی و پذیرندگان اولیه وجود دارد.

    لونکار می‌گوید: «تا جایی که می‌توانید بازخورد بخواهید». “نه برای تایید آنچه از قبل تصور میکردید و فرض میکردید، بلکه به همان اندازه مهم است که آنچه تصور میکنید را به چالش بکشید.”

    به جای سوالاتی مانند ” آیا آن را دوست داری؟” لونکار توصیه می‌کند که بپرسید: «هنگام خرید چنین محصولی چه چیزی برای شما مهم است؟ چه جایگزین هایی دارید؟ چه چیزی باعث می‌شود یک گزینه را بر دیگری ترجیح دهید؟»

    حتی با یک مجموعه نمونه کوچک، شما شروع به شناسایی الگوهایی خواهید کرد که به شما کمک می کند توسعه محصول خود را متمرکز کنید. اگر مردم به شما می گویند چیزی واقعاً آن چیزی نیست که آنها می خواهند، صادقانه از خود بپرسید که آیا فرضیات شما درست بوده یا خیر.

 

  1. به آرامی برای راه اندازی قدم بردارید
    لونکار می‌گوید که این روزها با تمرکز بسیار روی برندها و بازاریابی، با کارآفرینان زیادی ملاقات می‌کند که فکر می‌کنند باید یک تصویر کامل از دروازه ایجاد کنند. توصیه او این است که از کوچک شروع کنید و متمرکز بمانید.

    او می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید قرار است دربازار وقت خود را صرف کنید، ممکن است چالش های زیادی داشته باشید. «بازاریابی ممکن است در آینده منطقی باشد. اما  اوایل، شما به یک راه ارزان برای انتشار این خبر نیاز دارید. این در مورد داشتن فاکتور wow و جلب توجه است.”

    او توصیه می کند که با یک محصول  شروع کنید، اعتبار ایجاد کنید و از آنجا رشد کنید. یک “پرتاب نرم” به یک ریزش بزرگ ترجیح داده می شود.

    ۵٫ از قهرمانان خود استفاده کنید
    از نظر لونکار زمانیکه صحبت از اولویت مردم در تعیین تناسب محصول با بازار است   اصطلاح “بهترین مشتری”  به “بازار هدف” ارجحیت دارد. بهترین مشتری شما کسی است که آنچه شما دارید را می خواهد و برای آنچه در آن قرار داده اید ارزش قائل است. این افراد می توانند به قهرمانانی تبدیل شوند که در مورد آنچه شما ارائه می دهید، اخبار را منتشر کنند.

 

مترجمان: دکتر ملیکا ملک آرا و دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد

برگرفته از وب سایت bdc.ca به آدرس:

https://www.bdc.ca/en/articles-tools/marketing-sales-export/marketing/how-to-find-markets-for-your-new-product

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights