×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
دانشگاه و حوزه پرچم‌دار بصیرت و آگاهی‌بخشی جامعه هستند

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَ إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً واحِدَهً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ» (مؤمنون/۵۲)؛ و این امّت شما امّت واحدی است؛ و من پروردگار شما هستم.

مقام معظم رهبری حفظه الله: «وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو، ملت شاهد – ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند، حرکت نمایند».

بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمد مفتح از علمای مبارز و انقلابی و شاگردان تأثیرگذار حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه و از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، به دست گروهک تروریستی فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

این استاد والامقام نقش بسیار مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله ایفا نمود و اقدامات بسیار اثرگذاری را در راه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه و دو جامعه مهم و اندیشه‌ای روحانی و دانشگاهی انجام داد و این روز، به دلیل تلاش‌های آن مجاهد کبیر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است.

ایران اسلامی با همبستگی ملت و دانشگاهیان و حوزویان به‌عنوان دو قشر اندیشمند و فرهیخته جامعه از همه گردنه‌های سخت تاریخ انقلاب به توفیق الهی گذر کرده و به قله‌ها نزدیک شده است و در صحنه‌های بین‌المللی نیز در راستای ایجاد نظم نوین جهانی نقش‌آفرین ظاهر شده است.

در شرایطی که جهان شاهد طغیان و بیدادگری‌های آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای غربی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین می‌باشد، دانشگاه و حوزه همچون گذشته با حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین همواره پرچم‌دار بصیرت و آگاهی‌بخشی جامعه بوده و ان‌شاءالله در انتخابات پیش رو که دشمنان ایران قوی از چند ماه قبل توپخانه خود را علیه آن آغاز نموده در راستای تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح که بی‌شک در وضعیت منطقه هم مؤثر خواهد بود، نقش خود را به‌خوبی ایفا خواهند کرد.

حوزه‌های علمیه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تأکید می‌کند؛ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، همه توان خود را برای دستیابی به دانشگاه اسلامی، ارتقای کمی و کیفی علوم انسانی و اسلامی، حفظ ارزش‌های اصیل فرهنگی در مقابله با هجوم دشمنان و تحقق وحدت عملی بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در راستای رسیدن به آرمان‌های رفیع اسلام و انقلاب، به کار خواهد گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights