×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری برگزار شد

همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری و خوانش اشعار حکیم نظامی گنجوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری و خوانش اشعار حکیم نظامی گنجوی در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار شد.
در ابتدای این نشست، فاطمه بختیاری، نویسنده کودک و نوجوان به معرفی دو عنوان از کتابهای جدید خود در گروه سنی نوجوان با عناوین «آتیش پاره» و «پدربزرگ و راز صندوقچه» پرداخت و اظهار داشت: کتاب آتش پاره، رمان برگزیده جشنواره کتاب سال شهید غنی پور و با درون مایه طنز است. داستان کتاب در روستا و در زمان جنگ تحمیلی اتفاق می‌افتد.
وی افزود: همچنین درون‌مایه کتاب «بابابزرگ و راز صندوقچه» رئال و با رگه‌هایی از طنز است و داستان کتاب در زمان انقلاب اسلامی و در شهر قم اتفاق می‌افتد. بابابزرگ توسط ساواک دستگیر می‌شود، اما وقتی از زندان آزاد می‌شود مثل دیوانگان رفتار می‌کند، صدیقه از کار بابابزرگ ناراحت می‌شود و سعی می‌کند بابابزرگ را با خود همراه کند.
بختیاری در ادامه ضمن خوانش بخش هایی از دو کتاب ابراز داشت: در نگارش این دو کتاب تلاش شده است تا فضای آنها متفاوت باشد و خوشبختانه طبق بازخورد خوانندگان کتاب‌ها تکراری نبوده است و با استقبال اعضای نوجوان همراه بوده است.
در ادامه این نشست، پریسا نقالی‌زاده، از اعضای بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، به مناسبت روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، در مورد زندگینامه و آثار ایشان توضیحاتی ارائه کرد. همچنین نرگس گل‌وردی، ملیحه چراغی، سمانه چراغی از اعضای فعال بخش نابینایان کتابخانه نیز اشعار برگزیده‌‌ای از نظامی گنجوی را قرائت کردند.
در پایان نیز رقیه میرزایی به مناسبت فرارسیدن نوروز به معرفی کتاب «از سور تا سبزه: نگرشی به آیین‌های نوروزی» اثر امیر الهامی پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights