×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشن «یار مهربان» ویژه کودکان با نیاز های خاص برگزار شد

به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و با همکاری سازمان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با روز جهانی معلولان، جشن «یارمهربان» با حضور مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده برجسته کشور؛ مهدی آقاکوچکی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم؛ حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ محمد امینیان، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم؛ سرهنگ علی حقگو از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان؛ زینب عبدللهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم؛ مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و منتخبی از کودکان با نیاز های ویژه استان قم در سالن غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی آقاکوچکی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: خوشحالیم که امروز و به بهانه روز جهانی معلولان، میزبان جمعی از دانش آموزان با نیاز های خاص استان قم هستیم؛ روز جهانی معلولان یک نماد است و باید در همه روز های سال به فکر برآورده کردن نیاز های دانش آموزان با نیاز های خاص باشیم و امیدواریم همه سازمان ها و ارگان های اجرایی در این راه ما را یاری کنند.

وی در ادامه افزود: از اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کتابداران بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) که در سال های اخیر در حوزه معلولان و به ویژه نابینایان تلاش ویژه ای داشتند و در راه اندازی این مراسم نیز همکاری کردند تشکر می کنیم.

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال حاضر تنها نهاد فرهنگی است که در کنار سازمان های تخصصی در حال خدمت رسانی به نابینایان، کم بینایان و ناشنوایان در سراسر کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان قم نیز، بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای از سال ۱۳۸۵ در حال خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ عضو نابینا و کم بینا است و امیدواریم با افتتاح کتابخانه مرکزی قم، بتوانیم به صورت خاص و ویژه به ناشنوایان نیز ارائه خدمت کنیم.

مصطفی رحمان دوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در این مراسم ضمن قصه گویی برای کودکان گفت: خوشحالم که میهمان شما در شهر قم هستم و امیدوارم که به لطف خداوند، شما جز پیشرو ترین انسان های این سرزمین شوید.

در این مراسم همچنین از ۵ عنوان کتاب بریل نوشته مصطفی رحمان دوست با عناوین «این تری زی آن تری زی»، «سگی بود جنگلی بود»، «یکی بود اما یکی نبود»، «۵ تا انگشت بودند» و «اتل متل یه زنبوره» با حضور میهمانان حاضر در مراسم رونمایی شد.

مصطفی رحمان دوست در حاشیه این رونمایی گفت: خوشحالم که با تبدیل شدن کتاب هایم به خط بریل، کودکان و نوجوانان نابینا و کم بینا نیز می توانند کتاب هایم را بخوانند و جز مخاطبین کتاب های من باشند.

گفتنی است که مراسم «یار مهربان» با اجرای فاطمه حسینی، کارشناس مجری کودک و از مجریان صدا و سیمای مرکز نور و ویژه برنامه های متنوع همچون آیین پرچم گردانی و استقبال از پرچم متبرک رضوی با حضور حضور حجت الاسلام تکیه ای مسئول دبیرخانه کانون خادمیاران رضوی استان قم و جمعی از خادمیاران رضوی، قصه گویی با اجرای فهیمه مرزبان، معرفی کتاب توسط دانش آموزان نابینا، محمد حسن عسگری و محمد باقر خاکباز، اجرای گروه سرود دانش آموزان ناشنوا و تقدیر از دانش آموزان برتر مدارس استثتائی استان قم همراه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights