×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش قم گویا به نقل از روابط عمومی حوز هنری استان قم،‌ عصر یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، داستان «هوووو» نوشته پروین قنبری با حضور مهدی کفاش مدرس داستان‌نویسی و منتقد ادبی و اعضای محفل یکشنبه‌های داستانی در سالن آسمان حوزه هنری استان قم نقد و بررسی شد.
 
داستان «هووو» اثری حدفاصل وهم و خیال و واقعیت است و روایت دختری‌ست که پدرش پزشک است. دختر، بچگی‌اش را بواسطه شغل پدر، در روستایی گذرانده بود و مادر گله‌مندش بخاطر سختی‌ها آنها را ترک کرده بود. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که دختر که یک هفته ای‎ست پدرش را از داست داده، در جاده‌ای گم شده‌است و در جستجوهایش باری یافتن مسیر از تپه‌ای پایین می‌رود به همان روستای بچگی‌اش می‌رسد…
 
پس از قرائت داستان توسط نویسنده، مهدی کفاش در نقد اثر به زبان آن اشاره کرد و گفت: «زبان داستان شسته رفته و مناسب حال و هوای اثر بود اما سخت‌خوان است و این بخاطر خاص بودن متن و کلمه‌سازی‌هائی‌ست که نویسنده انجام داده‌است. زبان هم پای تندی و کند حرکت شخصیت‌ها، تند و کند می‌شد و ریتمش تغییر می‌کرد.»
وی خاطر نشان کرد: «خواننده‌ای که به داستان‌های کلاسیک عادت دارد، ممکن است خواندن این داستان که داستانی مدرن است،‌ برایش سخت باشد. نویسنده در طول داستان تلاش کرده بود که از نشانه‌های وهم و خیال استفاده کند و خواننده را همراه و جذب کند و به کشف پایان داستان رهنمون کند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights