×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش قم گویا، زهرا عبدی نویسنده ی این مجموعه گفت: «سارا» کاراکتر موفرفری این مجموعه به آشپزی علاقه مند است و با کمک وسایل آشپزخانه در هر کتاب یک قصه ی کوچک و تازه می آفریند. هربار سارا به مشکلی برمی خورد،سماور،قوری،قاشق و چنگال..‌‌به کمکش می آیند و از تجربیات شان برای سارا
می گویند.»
وی که تاکنون کتابهای بسیاری برای کودکان منتشر کرده، معتقد است: خیلی از بچه ها به آشپزی علاقه مند هستند.آشپزی میتواند به رشد مهارت های گوناگون در کودک کمک کند.اما ترس بی دلیل برخی والدین،مانع از بهره بردن کودکانشان از هنرآشپزی میشود.
عبدی ادامه داد: با توجه به گروه سنی هر کودک،والدین میتوانند وسایلی را در اختیار کودک قرار بدهند.از آماده کردن یک ظرف سالادساده تا پخت غذاهای کمی پیچیده! بسته به توانمندی هر کودک، و با کنترل شرایط توسط والد، کودک میتواند ظرفی را آماده پذیرایی از اعضای خانواده کند.
وی افزود: ما باید کودک را به فروشگاه ببریم و حتی در انتخاب وسایل مورد نیاز آشپری نظرش را بپرسیم.دقت و انتخاب ، میل کودک را تقویت خواهد کرد. هر فرد ذائقه ی خاصی دارد. وقتی کودک را به میوه فروشی یا فروشگاه ببریم متوجه خواهیم شد به کدام دسته از موادغذایی،علاقه بیشتری دارد.
نویسنده مجموعه «آشپزخانه ی پر ماجرا» ابراز کرد: میل به بقا،موجب میشود غذاخوردن،از اولویت های هرفردباشد‌. وقتی کودک،بتواند خودش به تنهایی غذایی را آماده کند،اعتماد به نفس بالایی به او خواهد داد‌.
عبدی درباره دخترش گفت: دختر من سارا،وقتی خیلی کوچک بود اصرارداشت آشپزی کند.اطرافیان با این درخواست دخترم مخالفت میکردند.فکر میکردند یه بچه فقط مواد غذایی را خراب میکند یا محیط آشپزخانه را کثیف میکند. اما سارا تلاش کرد و در سن کم توانست غذاهای مختلفی را به خوبی بپزد‌.
مجموعه ی «آشپزخانه ی پرماجرا» تمام رنگی ،توسط انتشارات اعلایی به چاپ رسیده است. پیش تر در این انتشارات، از این نویسنده مجموعه دوازده جلدی «شکرگزاری» و مجموعه«قصه های به یاد ماندنی» به چاپ رسیده که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد و در مدتی کوتاه به تجدید چاپ های متعددی رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights