×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

فوری:

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پاک ماندن از پاک شدن سخت تر است

آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه ای که صبح امروز به منظور تقدیر از خادمان موکب حرم بانوی کرامت در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند پیامبر صلوات الله علیه و آله عده ای را برای مأموریتی نظامی فرستادند و وقتی برگشتند به آنها فرمودند آفرین بر قومی که جهاد اصغر را انجام دادند ولی جهاد اکبر برایشان باقیمانده است؛ آنها از پیامبر راجع به جهاد اکبر سؤال کردند، پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند که آن جهاد با نفس است.

وی با بیان اینکه جهاد با نفس همیشگی و مستمر است، ادامه داد: زائری که با معرفت و آگاهانه قبر اباعبدالله علیه السلام را زیارت می کند در هنگام برگشت فرشته ای نزد او می آید و سلام پیامبر صلوات الله علیه و آله را به او می رساند و می گوید اعمال خود از سر بگیر زیرا خداوند گناهان گذشته تو را آمرزیده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند هنگام بازگشت زائر امام حسین علیه‌السلام به وطن، دو فرشته به او خطاب می کنند که ای ولی خدا تو از حزب الله، حزب رسول خدا و حزب اهل بیت رسول خدا هستی و به خدا قسم تو با چشمت آتش را نخواهی دید و آتش جهنم در تو طمع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید به خادمان و زائران کربلا تبریک گفت، افزود: افرادی که به زیارت اباعبدالله علیه السلام مشرف شدند، به زائران ایشان خدمت کرده اند و در این راه خستگی و رنج را تحمل کردند هیچ چیزی برای تشکر از آنها بالاتر از این نیست که بگوییم گناهان شما پاک شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: شما خادمان موکب اجر مضاعف دارید زیرا هم زائر و هم خدمتگذار زائران بودید و طبق گزارشات کار جهادی در موکب انجام شده است.

وی با بیان اینکه پاک ماندن از پاک شدن سخت تر است، ادامه داد: کسی که از زیارت برمی گردد باید مراقبت جدی نسبت به زبانش همه اعضا و جوارح و حتی فکرخود داشته باشد تا مبادا بعد از زیارت امام حسین علیه السلام کاری کند که مجدد پرونده اعمالش را از چیزهای نا مناسب پر کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت بر ثبت کاستی ها و تلاش در جهت رفع آن تأکید کرد و افزود: درست است که زائر به استراحت نیاز دارد ولی این به آن معنی نیست که کارهای تبلیغی انجام نشود بلکه باید مانند جبهه که همه رزمندگان در عین خستگی برای نماز جماعت صبح بیدار می شدند در موکب هم افرادی که آمدند برای یک کار معنوی آمدند و نباید از این مسائل غفلت شود.

همچنین در ابتدای این جلسه مدیران موکب گزارشی از روند فعالیت ها ارائه کردند و در پایان نیز از مدیران موکب تقدیر به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.


Verified by MonsterInsights